Próchnik szuka środków na rozwój produktów
- Utworzono: poniedziałek, 15, lipiec 2013 10:31
Na 8 sierpnia tego roku zarząd Próchnik S.A. zwołał Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy. Do przegłosowania będzie jedna uchwała, która z całą pewnością może być istotna dla przyszłej działalności.
Zajmujący się handlem odzieżą dla mężczyzn Próchnik S.A. sięga swoją historią jeszcze końca lat 50. ubiegłego wieku. W 1948 roku powstały bowiem Zakłady Przemysłu Odzieżowego im. dra Próchnika w Łodzi. Początkowo produkcja ograniczała się do płaszczy damskich, kurtek wełnianych i drelichowych. Piętnaście lat później Próchnik powiększył się o nowe zakłady w Poddębicach i Rawie Mazowieckiej, a w 1974 roku do struktury włączone zostały Zakłady Przemysłu Odzieżowego „Polboy” w Łodzi i zakład produkcyjny w Uniejowie. Po kolejnych zmianach, w 1991 roku firmę przekształcono w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, a potem w spółkę akcyjną. W tym roku Próchnik S.A. został wprowadzony na GPW, jako jedna z pięciu pierwszych firm notowanych na rynku regulowanym.
Następnie Emitent opracował nową strategię. Jej filarem stała się budowa sieci własnych sklepów firmowych w Polsce. Później Spółka skupiła się na szyciu na zlecenie, a w 2004 roku nowym kierunkiem rozwoju firmy stało się wznowienie produkcji pod własną marką i przekształcenie działalności z produkcyjnej na handlowo – produkcyjną.
Teraz Spółka oferuje głównie męskie płaszcze i kurtki, garnitury, koszule oraz krawaty.
Wróćmy jednak do tematu zbliżającego się zgromadzenia. Jego głównym wątkiem będzie bowiem dyskusja nad podwyższeniem kapitału zakładowego o maksymalnie 5.649.609 zł. Oznacza to, że w przypadku pełnego objęcia nowej emisji, kapitał wzrósłby do 62.145.700,20 zł. Wyemitowanych ma zostać nie więcej niż 28.248.045 akcji serii J, o wartości nominalnej 0,2 zł każda. Cena emisyjna nie została jeszcze ustalona (do tego zobowiązany został zarząd), ale wiadomo, że nie będzie ona niższa od nominału. Wszystkie umowy objęcia nowych walorów miałyby zostać zawarte w terminie 6 miesięcy od dnia podjęcia uchwały.
Emisja ma mieć charakter subskrypcji prywatnej z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Jak czytamy w dokumencie, długoterminowym celem emisji akcji serii J jest pozyskanie nowych inwestorów prywatnych, w tym instytucjonalnych. Krótkookresowy cel to z kolei zdobycie środków na rozwój produktów Spółki.
Aktualna kapitalizacja Spółki to niecałe 82 mln zł.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2403 gości