Zysk Cyfrowego Polsatu powyżej oczekiwań
- Utworzono: czwartek, 27, luty 2014 08:01
Notowany na GPW Cyfrowy Polsat S.A. w samym czwartym kwartale minionego roku miał 173,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Co ważne, było to sporo więcej niż oczekiwali analitycy.
Okres październik – grudzień zakończył się dla Grupy obrotami na poziomie 800,44 mln zł z czego większość pochodziła od klientów indywidualnych oraz z reklamy i sponsoringu. Na poziomie operacyjnym zarobek wyniósł 206,8 mln zł wobec 175,45 mln zł poprzednio. Było to także więcej od prognoz, które zakładały, że będzie to 189,4 mln zł. Lepsza była także EBITDA, która wzrosła z 247 do 275,4 mln zł (oczekiwania oscylowały wokół 255,9 mln zł). Finalny zysk netto Grupy wyniósł 173,14 mln zł. Był to wynik wyższy zarówno od tego z poprzedniego roku, kiedy było to 121,62 mln zł, a także od prognoz, które przewidywały, że skonsolidowany profit sięgnie 149,4 mln zł.
W całym 2013 roku Cyfrowy Polsat (nadal pod uwagę bierzemy dane skonsolidowane) miał już 2,91 mld zł przychodów wobec 2,78 mld zł dwanaście miesięcy wcześniej. Także w tym ujęciu główny wpływ na tę pozycję miały dochody od klientów indywidualnych (stamtąd pochodziło 1,83 mld zł) oraz z reklam i sponsoringu (segment ten wygenerował obrót na poziomie 870 mln zł). Co ciekawe, Grupa wykazała praktycznie taki sam zysk operacyjny jak w poprzednim roku – wyniósł on bowiem 789,9 mln zł wobec 789,2 mln zł poprzednio. Nieco wyższa okazała się za to EBITDA, która sięgnęła 1,046 mld zł wobec 1,032 mld zł rok wcześniej. Różnicę widać było także na poziomie netto. Była ona jednak negatywna, bo wynik spadł z 598,3 do 525,45 mln zł.
Grupa miała 803 mln zł dodatnich przepływów operacyjnych oraz ujemne przepływy inwestycyjne i finansowe – kolejno na poziomie -134 i -596 mln zł.
Dług netto Grupy na koniec grudnia 2013 roku wynosił 1,583 mld zł (główną część stanowiły obligacje), a jak podano w raporcie, wskaźnik długu netto/EBITDA wyniósł 1,51x. Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wyniosła 3,54 mln, zaś liczba użytkowników szerokopasmowego Internetu wzrosła do prawie 235 tys. Główny kanał, czyli Polsat miał udział w oglądalności na poziomie 13,51 proc., a udział Grupy na rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 24,1 proc.
Jak stwierdza Dominik Libicki w liście do akcjonariuszy, głównymi celami Grupy będą jej stabilny rozwój, utrzymanie pozycji lidera na rynku rozrywki multimedialnej, zostanie liderem medialno – telekomunikacyjnego rynku oraz budowanie stałej widowni kanałów telewizji Polsat. Wspólnie z nabytym Polkomtelem Emitent zamierza także rozwijać nowoczesne kanały dystrybucji treści.
Jak również podano, zysk EBITDA Metelem, czyli właściciela Polkomtelu w ostatnim kwartale sięgnął 625 mln zł. W całym roku było to 2,86 mld zł przy przychodach na poziomie 6,68 mld zł.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2615 gości