Telewizja Polska na niewielkim plusie
- Utworzono: wtorek, 24, wrzesień 2013 13:56
Telewizji Polskiej udało się w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku wypracować zysk brutto. Nie jest to duża kwota (raptem 82 tys. zł), niemniej postęp jest spory, jako że rok temu w tym samym okresie Telewizja straciła 140,2 mln zł. Co więcej, zysku poniekąd się nie spodziewano (uzyskany rezultat jest o 12,5 mln zł wyższy od tego, co planowały władze przedsiębiorstwa - z czego wynika, że liczyły jedynie na redukcję straty).
16,5 mln zł - tyle w sierpniu wyniosły wpływy z abonamentu. To niewielka różnica w porównaniu z kwotą notowaną rok wcześniej, niemniej w ujęciu narastającym nastąpił wzrost aż o 22,3 proc. Z kolei przychody z reklam spadły (w okresie od stycznia do końca sierpnia) o 12,6 proc. Nic dziwnego, z wielu źródeł można się wszak dowiedzieć, że ogólnie doszło do pogorszenia sytuacji na rynku reklamy.
Telewizja wciąż zmniejsza koszty działania - otóż koszty operacyjne zmniejszono w skali rocznej aż o 67 mln zł. Co więcej, obniżono jest o 16,4 mln zł bardziej niż wstępnie planowano. Elementem restrukturyzacji są m.in. oszczędności w sferze programowej, co zresztą TVP z bólem przyznaje.
Przypomnijmy, że w maju tego roku Juliusz Braun (prezes TVP) ogłosił, iż 550 pracowników Telewizji straci umowy o pracę (ogółem takich osób pracowało wówczas 3400), choć TVP będzie gotowa dalej z nimi współpracować - na zasadzie umowy z firmą zewnętrzną.
Telewizja Polska jako odrębne przedsiębiorstwo istnieje od roku 1992, gdy Państwową Jednostkę Organizacyjną Polskie Radio i Telewizja podzielono na Polskie Radio raz Telewizję Polską. Juliusz Braun jest prezesem Telewizji od maja roku 2011.
Kamil Kiermacz
Menu
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5764 gości