• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
SymbolKupnoSprzedażMaksimumMinimum
EURCHF 1.0844 1.0852 1.0860 1.0843
EURPLN 4.3840 4.3900 4.3870 4.3870
EURUSD 1.0920 1.0923 1.0921 1.0905
GBPUSD 1.2369 1.2389 1.2380 1.2379
USDPLN 4.0187 4.0187 4.0217 4.0134
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
SymbolWartość
EUSTX50 5313.04
GER30 21474.84
JPN225 21474.84
SPX500 5615.38
US30 21474.84
SymbolWartość
FRA40 7844.29
HKG33 21474.84
NAS100 19364.60
UK100 8573.11
INDEKSY - POLSKA
SymbolWartość
mWIG40 6122.32
WIG 79577.32
WIG20lev 355.54
SymbolWartość
NCIndex 229.32
WIG20 2192.01
WIG30TR 5795.75
TOWARY
SymbolKupnoSprzedażMaksimumMinimum
Copper 5.0695 5.0737 5.0976 5.0206
USOil 71.1330 71.1670 71.3560 70.6570
XAGUSD 34.0230 34.0610 34.0750 33.5850
XAUUSD 3131.0500 3131.3500 3135.8300 3106.8700

Reklama AEC

UOKiK ukarał Avans i Deichmann

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje w sprawie dwóch znanych sklepów internetowych – Deichmann Obuwie oraz Avans.

W przypadku pierwszego z nich wątpliwości Urzędu wzbudziły postanowienia, jakie znajdowały się w regulaminie sklepu internetowego. Zastrzegano tam bowiem, że nie ponosi on odpowiedzialności za zgodność fotografii produktu na stronie z ich rzeczywistym wyglądem. Jak ocenia UOKiK, konsumenci mają prawo oczekiwać, że wygląd zamówionego produktu będzie zbieżny ze zdjęciem, jakie jest zamieszczone w Internecie. Co więcej, sklep zastrzegał, że jedyną możliwością zwrotu produktu będzie sytuacja, w której towar będzie kompletny, bez uszkodzeń i bez widocznych śladów użytkowania. Jak wskazuje Urząd, konsument ma prawo do tzw. zwykłego zarządu, czyli np. obejrzenia i sprawdzenia (co wiąże się z otworzeniem opakowania, przymierzenia lub sprawdzenia zgodności) produktu kupionego przez sieć. Wówczas nie może on stracić prawa do odstąpienia od umowy. W konsekwencji UOKiK zdecydował się na nałożenie kary w kwocie niemal 289 tys. zł, zaś Deichmann odwołał się do sądu.

W przypadku Avans sprawa była nieco prostsza. Otóż sklep w zamieszczonym regulaminie zakładał, że konsument składający reklamację może w pierwszej kolejności żądać jedynie naprawy towaru. Tutaj prawo wskazuje, że konsument może wybrać czy zależy mu na wymianie towaru na nowy lub na jego naprawie. Urząd uznał więc, że Avans ograniczał prawa konsumentów, ale nie nałożył kary finansowej ponieważ sklep zobowiązał się do zmiany regulaminu.

 

Jacek Jarosz

Kontakt z redakcją

 

 

 

redakcja@finweb.pl

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze

Loading...