Multimedia szykuje ogromną ofertę?
- Utworzono: czwartek, 15, maj 2014 08:40
W prospekcie emisyjnym Multimedii Polska S.A., który został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego w miniony wtorek, 13 maja br. czytamy, że akcjonariusze Emitenta chcą zaoferować w ofercie publicznej do 45,16 mln akcji, czyli walory stanowiące 49,2 proc. kapitału zakładowego.
Na uwagę zasługuje jednak rozmiar oferty. Otóż biorąc pod uwagę ilość oferowanych akcji, czyli 45,16 mln sztuk, a także ich cenę maksymalną, którą ustalono na 21 zł, wychodzi, iż oferta papierów warta jest aż 948 mln zł, co byłoby jedną z największych ofert w historii GPW.
Budowa księgi popytu ma potrwać od 15 do 28 maja br. Już od 29 maja do 2 czerwca swe zapisy będą mogli składać inwestorzy instytucjonalni (gracze indywidualni będą mieli na to czas od 16 do 28 maja), a planowo Spółka miałaby się pojawić na rynku regulowanym 11 czerwca tego roku.
Największy pakiet akcji zaoferują Tri Media Holdings (do 24.044.339 akcji) oraz M2 Investments (do 20.388.551 sztuk). Resztę papierów sprzeda Dunaville Trading (do 474.756 papierów) i Collegium Anetta Kolasińska i Wspólnicy (do 250.000 akcji). Co jednak istotne, w prospekcie wymienieni wyżej akcjonariusze zgodzili się na niesprzedawanie kolejnych instrumentów w okresie 180 dni od momentu debiutu na GPW.
W I kwartale tego roku Grupa Multimedia Polska miała 175,7 mln zł obrotów, czyli o 0,3 proc. mniej r/r. W tym okresie skorygowana EBITDA zdążyła wzrosnąć o 0,3 proc., do 91,4 mln zł. W 2013 roku skonsolidowane przychody wyniosły 699,2 mln zł, wynik EBIT sięgnął 144,4 mln zł, a wynik netto akcjonariuszy jednostki dominującej 70,7 mln zł.
Spółka zamierza wypłacić dywidendę za 2013 rok na poziomie 70,7 mln zł, czyli całości zysku netto za ten okres. Co ciekawe, w kolejnych latach zarząd ma zamiar rekomendować walnemu zgromadzeniu coroczną wypłatę dywidendy na poziomie 100 proc. czystego zarobku generowanego przez Spółkę bądź Grupę (pod uwagę będzie brana mniejsza z tych wartości).
Strategia Emitenta zakłada głównie wprowadzenie nowych usług w segmencie telewizji cyfrowej bądź Internetu, a także zwiększenie szybkości oraz jakości swych produktów. Multimedia planuje także rozwój usługi MVNO, które mają być ważnym elementem wspierającym pakiety głosowe.
Jacek Jarosz
Menu
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2267 gości