Te audycje przynoszą straty TVP
- Utworzono: środa, 21, maj 2014 07:43
Telewizja Polska skarży się, iż musi bezpłatnie emitować audycje komitetów wyborczych, które charakteryzują się coraz mniejszą popularnością. To z kolei powoduje, że ponosi ona straty z tego tytułu.
O sprawie donosi „Presserwis”. W gazecie czytamy bowiem, że TVP zaczęła emitować bezpłatne spoty kampanii przed wyborami do Parlamentu Europejskiego 10 maja tego roku. Rzecznik prasowy Telewizji poinformował jednak, że z dnia na dzień, liczba oglądających owe spoty jest coraz niższa. Dodaje on także, że zwykle tego typu audycje charakteryzują się znacznie mniejszą oglądalności w porównaniu do zwykle nadawanych w tych godzinach programów.
„Jedynka” odnotowała spadek średniego udziału w rynku w czasie emisji bloków wyborczych – z 18 proc. przed rozpoczęciem kampanii do 8 proc. „Drugi” program także zanotował spadek – z 6 do 3 proc.
W lipcu 2011 roku KRRiT wydała rozporządzenie, w którym nakazała „Jedynce”, „Dwójce” i „TVP Polonii” poświęcanie w trakcie kampanii wyborczej bezpłatnych audycji komitetów wyborczych po 360 minut. Co ciekawe, spoty te mają być nadawane w blokach o długości minimum 10 minut i w tzw. „Prime timie”, czyli w okresie najlepszej oglądalności.
Jacek Jarosz
Menu
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2199 gości