Polski rynek przekąsek przechodzi zmiany
- Utworzono: poniedziałek, 06, październik 2014 08:05
Jak podaje „Rzeczpospolita”, rodzimy rynek przekąsek przeszedł w ostatnim czasie duże zmiany. Powód zmian? Moda na odchudzanie oraz zdrowe odżywianie.
Cytowany w artykule szef firmy Kellogg na Europę stwierdza, że w kategorii wielkości sprzedaży słonych przekąsek, nasz kraj znajduje się w dziesiątce największych rynków w obrębie Europy, Środkowego Wschodu oraz Afryki.
Według prognoz, w przyszłym roku Polacy mają wydać na słone oraz słodkie przekąski nawet 2,5 mld zł, czyli nieco więcej niż jeszcze dwanaście miesięcy wcześniej. Co ciekawe, szacuje się, że jednocześnie spadnie zainteresowanie chipsami – wydatki na nie mają bowiem obniżyć się z 967 do 962 mln zł.
Na to, że w ostatnim czasie polski rynek słonych przekąsek zaczął wzrastać coraz wolniej, a także, iż uległ pewnym przeobrażeniom, uwagę zwraca również Piotr Grauer z KPMG. Chodzi o to, że z uwagi na obecną modę na odchudzanie, producenci decydują się na ograniczenie kaloryczności chipsów oraz chrupek, a to niewątpliwie sprzyja m.in. dystrybutorom bakalii.
Jacek Jarosz
Menu
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2362 gości