Audycje wyborcze stratne dla TVP
- Utworzono: poniedziałek, 17, listopad 2014 08:11
Jak podaje „Presserwis”, Telewizja Polska straciła nawet około 1 mln zł podczas emisji bezpłatnych audycji komitetów wyborczych w minionej kampanii. To jednak tylko ogólny szacunek.
Chodzi o to, że wszystkich strat nie da się dokładnie podliczyć. Kwota około jednego miliona to szacunek, który wynika z porównania okresu zakończonej kampanii z okresem ze standardową ofertą programową. Co więcej, cytowany w serwisie rzecznik TVP Jacek Rakowiecki dodaje, że częste jest również zjawisko ostatecznej ucieczki części widzów do konkurencji, gdzie osobom niezainteresowanym wyborami nie grozi oglądanie spotów. W efekcie, programy emitowane po audycjach wyborczych cechują się już niższą oglądalnością.
„Presserwis” przypomina, że według rozporządzenia KRRiT z lipca 2011 roku, TVP1 i TVP2 w trakcie kampanii samorządowej muszą poświęcać bezpłatnie na audycje komitetów wyborczych po 450 minut – „Jedynka” w godzinach 6-10 i 16-12, a „Dwójka” w okresie 6-9 i 14:30-17:55. Należy do tego dodać również audycje w programach regionalnych. Zdaniem rzecznika TVP, na Telewizji Polskiej spoczywają liczne publiczne obowiązki. W jego opinii, przez to stacja ekonomicznie traci, więc powinna mieć to zrekompensowane zasileniem publicznym.
Telewizja Polska chce zmiany przepisów regulujących audycję spotów wyborczych na konkretnych antenach. Nie uwzględniają one bowiem kanału TVP Info, a zdaniem TVP, widzowie tej anteny z pewnością byliby bardziej zainteresowani tą tematyką.
Jacek Jarosz
Menu
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2546 gości