• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Dubaj - Warszawa - Dubaj

Wczoraj linie lotnicze Emirates z Dubaju oficjalnie rozszerzyły swoją ofertę, dodając do niej stałe połączenie lotnicze na linii Dubaj - Warszawa - Dubaj. To oznacza 129 kierunek w ich światowej sieci połączeń. Emirates to jedno z najważniejszych przedsiębiorstw tego typu na świecie. Powstało w roku 1985, należy do rządu emiratu Dubaj, zatrudnia ponad 40 tysięcy osób, a jego samoloty latają do krajów na sześciu kontynentach.

Pierwszym lotem przylecieli do Polski szefowie linii Emirates, a także przedstawiciele władz Zjednoczonych Emiratów Arabskich i tamtejsi biznesmeni. Na trasie latać będą samoloty Airbus 330-200, przy czym polscy pasażerowie będą mogli kursować także pierwszą klasą (a w ogólności dostępne są trzy, zaś w jednym samolocie jest 237 miejsc). Ahmed bin Saaed al Maktoum, prezes przedsiębiorstwa, powiedział, że nowe połączenie będzie służyło stymulowaniu wymiany handlowej pomiędzy państwami, a do tego pobudzi turystykę, zaś Warszawa to bardzo ważny punkt w strategii rozwoju Emirates. Aczkolwiek dopiero późniejsze, szczegółowe analizy połączeń pokażą czy projekt przyniesie oczekiwane wpływy finansowe.

Dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie, Michał Marzec, powiedział natomiast m.in., że otwarcie połączenia obsługiwanego przez Emirates to wyraz zaufania do polskiego portu lotniczego i uznanie dla jego jakości, jak również krok ku skróceniu czasu podróży do Azji, Australii, Afryki czy Ameryki Południowej.

Niedawno informowaliśmy, że przetarg na tankowanie samolotów Emirates w Polsce wygrała spółka Petrolot Sp. z o.o. Jest to spółka zależna PKN Orlen. Z usług Petrolotu korzysta 250 linii lotniczych z całego świata, a także 200 polskich firm posiadających statki powietrzne. 6 lutego firma zatankowała po raz pierwszy samolot należący do Emirates. Samoloty latające na trasie Dubaj - Warszawa - Dubaj będą potrzebować najprawdopodobniej 1,25 mln litrów paliwa miesięcznie.

Dubaj w latach 90-tych nastawił się na usługi i handel, w szybkim czasie stając się bogatym miastem pełnym wysokich, nowoczesnych budynków, w których mieszczą się banki, hotele i centra handlowe.

 

J. Sobal

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze