Bank BPH dotrzymuje zobowiązań z zakresu odpowiedzialnej bankowości
- Utworzono: wtorek, 13, maj 2014 09:27
Bank BPH ogłosił wyniki drugiej weryfikacji zobowiązań z zakresu odpowiedzialnej bankowości. Weryfikacja – przeprowadzona przez niezależną firmę PwC – potwierdza, że Bank BPH dotrzymuje zobowiązań składanych klientom.
Kolejny raport obejmuje drugie półrocze 2013 r. i zawiera sprawozdanie ze stopnia realizacji 15 zasad fair play, takich jak m.in:, udostępnienie klientom jednostronicowych, przejrzystych podsumowań najważniejszych warunków umów kredytowych oraz tzw. świadectwa kredytowego, czyli dokumentu zawierającego istotne elementy zdolności kredytowej. Bank BPH umożliwia klientom bezpłatne odstąpienie od umowy kredytu konsumenckiego w ciągu 21 dni (o 7 dłużej niż wynika to z przepisów prawa), a dla produktów ubezpieczeniowych – rezygnację w ciągu 30 dni bez żadnych dodatkowych kosztów. Bank zobowiązuje się również do informowania klientów o głównych etapach rozpatrywania ich reklamacji, czy wspierania ich w zarządzaniu domowym budżetem (m.in. dzięki aplikacji Asystent Finansowy w systemie bankowości internetowej Sez@m). Zasady fair play obejmują również zobowiązania ważne z punktu widzenia klientów biznesowych, np. udostępnienie elektronicznej umowy o rachunek firmowy.
Oceną realizacji założonych przez Bank BPH celów zajmowała się – tak jak poprzednio – niezależna firma audytorska PwC. Weryfikacja została zrealizowana zgodnie z Międzynarodowym Standardem Przeprowadzania Usług Atestacyjnych 3000, wydanym przez Międzynarodową Radę Standardów Rewizji Finansowej (IAASB) Międzynarodowej Federacji Księgowych (IFAC).
Bank BPH, w ramach swojej strategii i promowania odpowiedzialnej bankowości, realizuje program zasady fair play. Na pierwszym etapie programu bank przeprowadził badanie, w którym ankietowani wypowiedzieli się, jakie mają oczekiwania wobec bankowości fair. Wiedza wynikająca z tych badań została skategoryzowana w cztery grupy zobowiązań: jasne zasady, bezpieczeństwo finansowe, wsparcie i otwarty dialog, a następnie przeniesiona na konkretne rozwiązania i zastosowana w produktach, procesach, a także w obsłudze klienta. Lista zobowiązań Banku BPH wobec klientów jest rozwijana i na bieżąco uzupełniana o kolejne kwestie związane z bankowością fair. Wyniki realizacji zobowiązań są regularnie publikowane.
Więcej o zobowiązaniach i zasadach fair play Banku BPH w serwisie: http://www.zasadyfairplay.bph.pl/
***
Bank BPH oferuje swoje produkty i usługi klientom indywidualnym, małym i średnim przedsiębiorstwom oraz klientom korporacyjnym. Oferta Banku zawiera m.in.: kredyty, w tym gotówkowe i hipoteczne, konta osobiste, rachunki oszczędnościowe i lokaty oraz karty kredytowe. Klienci Banku mogą korzystać z sieci blisko 300 oddziałów własnych, a także placówek partnerskich i agencji uniwersalnych, jak również z bankowości internetowej oraz telefonicznej.
Bank BPH jest obecny na polskim rynku od ponad 20 lat. Jest spółką publiczną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i wchodzi w skład indeksu Respect. Siedzibą prawną Banku BPH jest Gdańsk, biuro centrali znajduje się w Warszawie, a główne centra operacyjne w Krakowie i Gdańsku.
Bank BPH wchodzi w skład grupy kapitałowej GE, jednej z największych korporacji na świecie.
Bank BPH
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2298 gości