Nordea Polska TUnŻ zmienia nazwę na PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń
- Utworzono: poniedziałek, 19, maj 2014 11:16
Spółka ubezpieczeniowa jako pierwsza z przejętych spółek Nordea przechodzi proces zmiany marki. Nowa nazwa rejestrowa to PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń, nazwa marketingowa to PKO Ubezpieczenia. Wzajemne prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych z partnerami handlowymi, zakres produktów oraz warunki zawartych z klientami umów nie ulegają z tego powodu zmianie. Przejęcie ubezpieczeniowej spółki oraz jej integracja z Grupą PKO Banku Polskiego przyczyni się do szybszego osiągniecia strategicznych celów w obszarze bancassurance.
Zmiana nazwy i marki spółki ubezpieczeniowej to kolejny etap integracji, przejętych w kwietniu 2014r., aktywów Nordea. Konsekwencją przejęcia jest wejście PKO Banku Polskiego we wszystkie prawa i obowiązki dawnego właściciela Nordea Polska TUnŻ. Zmiana nie ma wpływu na obsługę posiadanych przez klientów ubezpieczeń. Wszelkie umowy dotychczas zawarte przez Nordea Polska TUnŻ pozostają w mocy. Nie zmienią się także numery kont, na które klienci dokonują wpłat składek ubezpieczeniowych.
Następstwem zmiany marki jest zmiana nazw większości produktów ubezpieczeniowych. Uruchomiony został także nowy serwis internetowy www.pkoubezpieczenia.pl, a także serwis do obsługi polis, dostępny pod adresem www.twojapolisa.pkoubezpieczenia.pl. Notowania UFK znajdują się na www.pkoubezpieczenia.pl/ufk. Serwisy te zastępują dotychczasowe strony www Nordea Polska TUnŻ, które przestają funkcjonować.
PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń pozostanie odrębną spółką w ramach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, działającą w obszarze ubezpieczeń ochronnych oraz ochronno-inwestycyjnych.
- Wejście do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, jednej z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej daje nam nowe, większe możliwości rozwoju naszego biznesu i oferowania klientom jak najlepszych rozwiązań. W ramach nowej grupy mamy jasno sprecyzowane plany dotyczące zrównoważonej, rentownej i rozwojowej działalności – podkreśla Sławomir Łopalewski, prezes PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń.
Przejęcie spółki ubezpieczeniowej jest istotnym krokiem w realizacji strategicznego projektu dotyczącego rozwoju bancassurance w PKO Banku Polskim. Od początku kwietnia klienci PKO Banku Polskiego nabywający i posiadający kredyty hipoteczne oraz karty kredytowe mogą skorzystać z oferty ubezpieczeń na życie przejętego ubezpieczyciela. Niebawem oferta poszerzy się o ubezpieczenie do rachunków osobistych. PKO Bank Polski rozpoczął także szkolenia doradców na agentów ubezpieczeniowych spółki. Dalsze plany dotyczące rozwoju bancassurance w PKO uzależnione są od ostatecznego kształtu Rekomendacji U.
Proces zmiany marki spółki ubezpieczeniowej odbywa się według innego harmonogramu niż zaplanowana na październik zmiana marki Nordea Bank Polska. Marka Nordea zostanie wówczas zastąpiona marką PKO Banku Polskiego w ciągu dwóch tygodni od zakończenia fuzji prawnej. Spółka Nordea Finance Polska, prowadząca działalność leasingową i faktoringową, docelowo zostanie połączona z PKO Leasing.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto po I kwartale 2014 roku wyniósł 802,6 mln zł. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu „Złoty Bankier 2013” w kategorii „Najlepszy kredyt hipoteczny” i „Innowacja Finansowa” za aplikację IKO.
PKO BP
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2331 gości