ZUE S.A. podpisuje umowę na przebudowę linii kolejowej w obszarze LCS Kutno
- Utworzono: środa, 05, kwiecień 2017 13:24
Firma ZUE SA podpisała w konsorcjum ze spółkami Budimex S.A., Strabag sp. z.o.o., Strabag Rail GmbH, Strabag Rail a.s. i Strabag Általános Építő Kft., umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Kutno – odcinek Żychlin-Barłogi w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach Connecting Europe Facility (CEF). Wartość umowy wynosi 560 mln zł netto (688,8 mln zł brutto),
z czego ok. 233 mln zł netto (ok. 286,6 mln zł brutto) przypada na ZUE SA. Termin realizacji zadania to 42 miesiące od dnia rozpoczęcia prac.
Przedmiotem zamówienia jest budowa i modernizacja linii kolejowej nr 3 trasy E20 w obszarze LCS Kutno na odcinku Żychlin-Barłogi. W ramach inwestycji prace mają objąć 63 km torów. Zamówienie dotyczy m.in. przebudowy nawierzchni torów i podtorza, zabudowy rozjazdów, kompleksowej przebudowy stacji, posterunków ruchu i peronów, budowy budynku LCS w Kutnie, a także przebudowy sieci trakcyjnej, urządzeń nietrakcyjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji sieci i urządzeń teletechnicznych. Przebudowa obszaru LSC Kutno ma na celu m.in. poprawę przepustowości linii oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Modernizacja trasy Sochaczew-Swarzędz, a w tym odcinka Żychlin-Barłogi, pozwoli na przejazd 500 pociągów na dobę. Dzięki kompleksowej przebudowie, stacja w Kutnie istotnie zwiększy się swoje możliwości funkcjonalne, m.in. dzięki zapewnieniu możliwości równoczesnych wjazdów i wyjazdów pociągów z różnych kierunków. Inwestycja zakłada także powstanie nowych przejść podziemnych i peronów wyposażonych w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, w pełni dostosowanych do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Międzynarodowa linia kolejowa E20, której elementem jest trasa Warszawa Zachodnia-Kunowice, a w tym obszar LCS Kutno i odcinek Żychlin-Barłogi, jest częścią drugiego Paneuropejskiego Korytarza Transportowego i jest najważniejszym oraz najkrótszym połączeniem krajów Unii Europejskiej z Europą Wschodnią i Azją.
Realizacja projektu na obszarze LCS Kutno to kolejna ważna umowa z PKP PLK w segmencie infrastruktury kolejowej, w której pozycja Grupy ZUE jest bardzo silna. Czekamy także na podpisanie kolejnych umów w przetargach, w których złożyliśmy najkorzystniejsze oferty, a które istotnie wzmacniają nasz portfel zamówień. Po pozytywnym sfinalizowaniu wszystkich z nich nasz portfel zamówień będzie opiewał na ponad 2 mld zł. Uczestniczymy w kolejnych przetargach i aktywnie poszukujemy nowych zadań, zarówno na rynku krajowym jak i za granicą, we wszystkich obszarach naszej działalności – powiedział Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2333 gości