Prospekt Marvipol Development S.A. zaakceptowany przez KNF
- Utworzono: środa, 08, listopad 2017 15:49
Proces podziału Grupy Kapitałowej Marvipol S.A. na dwie giełdowe spółki: motoryzacyjną i deweloperską jest na ukończeniu. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt spółki Marvipol Development S.A., która zgodnie z planem podziału przejmie deweloperską część dzisiejszego Marvipol. 20 listopada br. akcjonariusze Marvipol S.A. zdecydują o podziale spółki oraz o zmianie jej nazwy na British Automotive Holding S.A.
- Jesteśmy na ostatniej prostej złożonego procesu podziału Grupy. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom inwestorów, dzielimy Grupę na dwa giełdowe, jednolite biznesowo podmioty: motoryzacyjny British Automotive Holding i deweloperski Marvipol Development. Krok ten z jednej strony ułatwi rynkowi rzetelną wycenę obu segmentów – według analityków ich dzisiejsza łączna wycena w ramach Marvipol S.A. wiąże się z dużym dyskontem wobec ich realnej wartości. Z drugiej strony podział Grupy ma szansę stać się impulsem dla jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju biznesów motoryzacyjnego i deweloperskiego, i może umożliwić m.in. łatwiejsze pozyskiwania finansowania zewnętrznego dla realizowanych projektów. Wierzę, że zarówno Marvipol Development, jak i British Automotive Holding dostarczać będą inwestorom dużej inwestycyjnej satysfakcji dzięki bieżącym wynikom operacyjnym i finansowym jak i uwolnieniu, w wyniku podziału Grupy, potencjału wzrostu rynkowej wartości – uważa Mariusz Książek, prezes Marvipol S.A.
Zgodnie z planem podziału Grupy działalność deweloperska Marvipol S.A. ma trafić do Marvipol Development S.A. w zamian za akcje tej spółki dla Akcjonariuszy Marvipol S.A. W ramach operacji na każdą posiadaną akcję Marvipol S.A. Akcjonariusze otrzymają 1 akcję Marvipol Development S.A. Biznes motoryzacyjny będzie z kolei dalej rozwijany w ramach spółki Marvipol S.A., która zmieni nazwę na British Automotive Holding S.A.
Zgodnie z planem podziału wartość segmentu deweloperskiego Grupy została oszacowana na 45% wartości całej Grupy, a wartość segmentu motoryzacyjnego odpowiada za pozostałe 55%. W oparciu o ten parytet oraz kurs akcji Marvipol S.A. sprzed podziału, ustalone zostaną również kursy odniesienia dla pierwszych sesji notowań British Automotive Holding S.A. oraz Marvipol Development S.A. Przy założeniu, że kurs zamknięcia z ostatniego dnia notowań Marvipol S.A. wyniesie 14,4 zł (kurs zamknięcia z 6.11.2017 r.), notowania British Automotive Holding wystartują z kursem odniesienia wynoszącym 7,92 zł, a kurs akcji Marvipol Development zostanie ustalony na 6,48 zł. Dla porównania, zdaniem analityków DM BOŚ, wyceniających akcje Marvipol S.A. na 19,7 zł, Marvipol Development S.A. ma, wobec obecnej ceny akcji Marvipol S.A., 45% potencjał wzrostu kursu akcji, do 9,4 zł za akcję, podczas gdy potencjał wzrostu wartości British Automotive Holding S.A. oceniono na 30%, do 10,3 zł za walor.
Ważnym elementem kształtowania wyceny ostatniej ze spółek będzie jej polityka dywidendowa, będąca kontynuacją polityki dywidendowej Marvipol S.A. Zgodnie z nią, British Automotive Holding w 2018 r. wypłaci dywidendę w wysokości co najmniej połowy zysku spółki za 2017 r., by w kolejnych latach zwiększać udział zysku przeznaczanego na dywidendę o 10 pkt. procentowych rocznie, tj. do 80% dla zysku za 2020 r.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2383 gości