09.03.2016 PKO Bank Polski wspiera realizację programu 500+
- Utworzono: czwartek, 10, marzec 2016 15:09
PKO Bank Polski włączył się w rządowy program „Rodzina 500 plus”. Dzięki temu klienci Banku będą mogli od 1 kwietnia elektronicznie wypełnić wniosek o świadczenie wychowawcze, dostępny w serwisach iPKO i Inteligo. Bank wspólnie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych pracuje również nad możliwością założenia konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS z wykorzystaniem bankowości on-line.
Już za kilka tygodni rodzice będą mogli składać wnioski o świadczenia z programu 500+ przez internet lub bezpośrednio w wersji papierowej w gminie. Bez względu na dochody otrzymają oni po 500 zł miesięcznie na drugie i kolejne dziecko, a rodziny o dochodach nie wyższych niż 800 zł na osobę (lub 1200 zł w rodzinach z dzieckiem niepełnosprawnym) także na pierwsze dziecko. Świadczenie będzie przysługiwało do ukończenia 18. roku życia dziecka i będzie przekazywane bezpośrednio na wskazane konto lub gotówką.
PKO Bank Polski umożliwi wszystkim swoim klientom, posiadającym dostęp do serwisu internetowego – zarówno iPKO, jak i Inteligo, składanie wniosku w wersji elektronicznej. Odpowiednie porozumienie w tej sprawie zostało zawarte pomiędzy Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej a PKO Bankiem Polskim. Bank umożliwi składanie wniosków tym swoim klientom, których tożsamość została zweryfikowana przez PKO podczas ich fizycznej obecności w oddziale lub w czasie podpisywania umowy za pośrednictwem kuriera.
– Podpisane porozumienie otwiera drogę klientom PKO Banku Polskiego do składania od 1 kwietnia wniosków w Programie Rodzina 500 plus poprzez bankowe systemy transakcyjne. Mamy nadzieję, że to dobry początek wykorzystywania wiedzy i rozwiązań bankowych w budowie e-państwa i e-administracji – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Elektroniczny wniosek „Rodzina 500 plus” w iPKO i Inteligo
Wniosek dostępny będzie po zalogowaniu do serwisu iPKO lub Inteligo. Część pól wypełniona będzie automatycznie. Bank przygotuje również system podpowiedzi ułatwiających wypełnienie wniosku. Do samego dokumentu w razie konieczności będzie można, jako załączniki, dołączyć dokumenty, np. oświadczenia w formacie pdf, jpg lub png.
Dane z wypełnionego wniosku zapisane zostaną tymczasowo, wraz z załącznikami, w systemie teleinformatycznym banku a następnie przesłane do systemu administracji publicznej Emp@tia. Po dostarczeniu wszystkich danych Bank bezpowrotnie usuwa ze swoich systemów wszystkie podane we wniosku informacje. Zapisane zostaną jedynie te związane z faktem i czasem złożenia wniosku przez klienta w systemie teleinformatycznym Banku. PKO nie dokonuje weryfikacji poprawności treści wniosku ani prawidłowości i kompletności załączników. Weryfikacją, obróbką danych i wypłatą świadczeń zajmuje się właściwy organ administracji wskazany we wniosku.
Potwierdzenie dotarcia wniosku do właściwego organu klient otrzyma w postaci Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO), tak jak to ma miejsce np. w przypadku składania zeznań podatkowych w internecie. Z tego też względu konieczne jest podanie adresu e-mail – to właśnie na ten adres zostanie przesłane UPO. Bezpośrednio po wypełnieniu i wysłaniu wniosku, klient będzie miał możliwość wydrukowania lub zapisania na komputerze wypełnionego dokumentu.
Wniosek będzie można złożyć jedynie w serwisach transakcyjnych. Nie będzie to możliwe w oddziałach Banku ani przez infolinię.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2437 gości