Auxilia S.A. rozszerza model biznesowy
- Utworzono: piątek, 24, luty 2017 09:05
Auxilia S.A. rozszerzyła model biznesowy wprowadzając nową formułę współpracy o charakterze franczyzowym. Innowacyjny model ma przyczynić się do znacznego polepszenia wyników finansowych i wzrostu wartości Spółki.
Auxilia działając zgodnie z przyjętą strategią, podjęła kolejne kroki rozwojowe w obszarze sprzedaży, wdrażając nowatorską formułę współpracy o charakterze franczyzowym. Nowy model współpracy skierowany jest do obecnych menedżerów działu sprzedaży Auxilii oraz osób i podmiotów zarządzających strukturami sprzedażowymi w branży odszkodowań i na rynku sprzedaży bezpośredniej. Formuła współpracy docelowo zakłada stworzenie podmiotów zależnych, funkcjonujących pod marką Auxilii. W ramach współpracy Spółka będzie zapewniała wsparcie operacyjne oraz finansowe.
„Wprowadziliśmy model współpracy, który jest innowacyjny w skali całego rynku i branży. Uważamy, że rozszerzenie naszego modelu biznesowego o tę formułę przyczyni się do wzrostu wyników finansowych i wzrostu wartości Grupy Kapitałowej Auxilia S.A..” - powiedział Krzysztof Górka, Wiceprezes Zarządu Auxilia S.A.
Z punktu widzenia potencjalnych franczyzobiorców korzyści płynące ze współpracy w modelu franczyzowym to przede wszystkim status współwłaściciela w ramach spółki córki Grupy Kapitałowej Auxilia S.A. oraz dostęp do zaplecza merytorycznego i finansowego jednego z 3 podmiotów działających na rynku odszkodowań w Polsce, który jest jednocześnie notowany na parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
Nowatorski model współpracy został zaimplementowany w styczniu 2017 r., w wyniku czego zawiązano spółkę Auxilia MKS sp. z o.o. sp.k. Udział Auxilia S.A. w Auxilia MKS sp. z o.o. będzie wynosić 51% jej kapitału zakładowego oraz głosów na zgromadzeniu wspólników. Pozostałymi wspólnikami będą osoby i menadżerowie sprzedaży współpracujący z Grupą Kapitałową Auxilia S.A..
14 lutego Auxilia podsumowała IV kwartał 2016 r. W czterech kwartałach 2016 r. przychody Grupy osiągnęły poziom 9 624 tys. zł, a wynik netto ukształtował się na poziomie -380 tys. zł. Na wyniki finansowe wpłynęły przede wszystkim koszty poniesione na rozwój sieci sprzedaży i wzrost zatrudnienia w tym obszarze. Otwarcie dwóch nowych oddziałów spowodowało zwiększenie poziomu amortyzacji pojazdów oraz kosztów usług obcych i wynagrodzeń. Na osiągnięte wyniki wpływ miały również jednorazowe koszty związane z przeprowadzoną emisją obligacji korporacyjnych.
W IV kwartale 2016 r. Grupa podejmowała kolejne kroki rozwojowe w obszarze sprzedaży, związane z rozbudową zespołów dwóch nowych oddziałów regionalnych na Podlasiu i Lubelszczyźnie oraz Pomorzu. W tym okresie zrekrutowano także nowych doradców w pozostałych biurach terytorialnych. Rozwój zespołu specjalistów ma przełożyć się na większą kontraktację portfela odszkodowań i konsekwentne zwiększanie przychodów ze sprzedaży netto. W IV kwartale 2016 r. wartość pozyskanego portfela spraw odszkodowawczych wyniosła 11 991 tys. zł, co oznacza 25 proc. wzrost wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2468 gości