Auxilia S.A. podsumowała I kwartał 2017 r.
- Utworzono: poniedziałek, 15, maj 2017 15:56
Spółka Auxilia S.A., podsumowała I kwartał 2017 r. W tym okresie koncentrowano się na działaniach w obszarze sprzedaży: m.in. wprowadzono formułę współpracy o charakterze franczyzowym, zmieniono model rozliczeń w sieci sprzedaży, zatrudniono nowego dyrektora zarządzającego sprzedażą. W I kwartale 2017 r. uruchomiono również innowacyjną usługę dla klienta biznesowego, trwały także prace nad nowymi produktami, m.in. skierowanymi do producentów energii z OZE.
W I kwartale 2017 r. przychody Grupy wyniosły 2 385,6 tys. zł wobec 2 320,1 tys. zł w tym samym okresie zeszłego roku. Wynik EBITDA był równy -91,4 tys. zł, a wynik operacyjny wyniósł -193,3 tys. zł. Wynik netto ukształtował się na poziomie -312,2 tys. zł. W I kwartale 2016 r. te wyniki wyniosły odpowiednio: 685,9 tys. zł, 639,1 tys. zł, 569,4 tys. zł.
Na osiągnięte wyniki wpływ miała niższa niż zakładano kontraktacja portfela odszkodowań w II półroczu 2016 r., która przełożyła się na niższe przychody, będące rezultatem konwersji zakontraktowanego portfela. Na rezultaty pierwszego kwartału roku wpływ również miały zwiększone koszty zastępstwa procesowego oraz nakłady poniesione na wzrost zatrudnienia w obszarze sprzedaży. Otwarcie dwóch nowych oddziałów spowodowało zwiększenie poziomu amortyzacji pojazdów oraz kosztów usług obcych i wynagrodzeń. Na osiągnięte wyniki pozytywny wpływ miały zmiany uelastyczniające i restrukturyzujące bazę kosztową. Wyniki restrukturyzacji kosztów stałych częściowo widoczne były już w I kwartale 2017 r., a dalsze rezultaty będą bardziej zauważalne w kolejnych okresach bieżącego roku. Zarząd ocenia, że zmiany, które zostały przeprowadzone pozwolą wygenerować oszczędności w wysokości ok. 1,2 mln zł przy założeniu kontraktacji portfela odszkodowań na poziomie ubiegłorocznym.
„Miniony kwartał był okresem, w którym skupialiśmy się na zakończeniu rozbudowy obszaru sprzedaży. Dzięki wprowadzonym zmianom i nowym rozwiązaniom jesteśmy gotowi, aby cała nasza Grupa mogła się prężnie rozwijać.” - powiedział Krzysztof Górka, Wiceprezes Zarządu Auxilia S.A. „Równocześnie pracujemy nad nowymi produktami dla obecnych klientów i zupełnie nowych odbiorców. Wierzymy, że dzięki ciągłemu rozwojowi, dostarczeniu konkurencyjnych usług klientom będziemy nie tylko liderem na rynku w segmencie najwyższych kwotowo odszkodowań, ale również staniemy się prekursorem na rynku odszkodowawczym” - dodał Wiceprezes.
W I kwartale 2017 r. Auxilia kontynuowała rozwój w obszarze sprzedaży. W tym okresie w ramach Grypy Kapitałowej wprowadzono nową formułę współpracy o charakterze franczyzowym, poprzez którą będą zwiększane moce sprzedażowe oraz ekspozycja na rynek odszkodowań. Nowa formuła współpracy skierowana jest do obecnych menedżerów działu sprzedaży Auxilii oraz osób i podmiotów posiadających struktury sprzedażowe w branży odszkodowań i na rynku sprzedaży bezpośredniej. Nowatorski model współpracy został zaimplementowany w styczniu 2017 r., w wyniku czego zawiązano spółkę Auxilia MKS sp. z o.o. sp.k., która stanowi pierwszą franczyzę marki Auxilia. Podjęte zostały również negocjacje i prace przygotowawcze z kolejnymi potencjalnymi franczyzobiorcami.
W I kwartale 2017 r. dokonano również zmian w zakresie rozliczeń. Zmieniono model rozliczeń w sieci sprzedaży na przychodowy. Oznacza to, że nowa forma uzależnia poziom prowizji wprost od szacowanego przychodu z pozyskanego portfela spraw. Dodatkowo na poziomie oddziałów regionalnych dotychczasowy model w zakresie rozliczeń przekształcono w model rentowności.
1 marca 2017 r. do zespołu Auxilii dołączył nowy dyrektor zarządzający sprzedażą sieci oddziałów regionalnych - Jacek Birlet. Swoje 13-letnie doświadczenie menedżerskie i sprzedażowe zdobył w wiodących firmach z rynku finansowego, m.in. Tax Care S.A. z Grupy Getin Holding. Auxilia S.A. ma w pełni rozbudowany zespół menedżerski na poziomie ogólnopolskim. Współpraca z gronem specjalistów z branży ma przełożyć się na większą kontraktację portfela odszkodowań i konsekwentne zwiększanie przychodów ze sprzedaży netto. W I kwartale 2016 r. wartość pozyskanego portfela spraw odszkodowawczych wyniosła 5 031 tys. zł
Wsparciem dla coraz lepszych wyników finansowych w Grupie mają być również działania podjęte w ramach obszaru produktowego. W związku z tym I kwartale 2017 r. wprowadzono do sprzedaży nowe produkty o charakterze odszkodowawczym, dedykowane rynkowi B2B. Dzięki tym usługom spółka będzie osiągać dodatkowe przychody, w tym jednorazowe przychody z odszkodowań odzyskiwanych na własny rachunek w wyniku cesji wierzytelności z roszczeń nabywanych od tych klientów. W minionym kwartale skupiano się również nad przygotowaniami nowego produktu o charakterze odszkodowawczym oraz innymi innowacyjnymi usługami. Nowa usługa będzie skierowana m.in. do producentów energii z odnawialnych źródeł energii.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2454 gości