Nowa strategia, nowa gala
- Utworzono: piątek, 14, marzec 2014 06:37
Ceramika Nowa Gala nie przestawiła jeszcze raportu finansowego za rok ubiegły - sprawozdanie takie pojawi się dopiero 21 marca. Tym niemniej możemy już zapoznać się z innym dokumentem, opisującym założenia nowej strategii rozwoju grupy kapitałowej.
Przypomnijmy wpierw, że firma, o której mowa, zajmuje się produkcją płytek ceramicznych, istnieje od roku 1995, a na GPW jest od dziesięciu lat. Trzy pierwsze kwartały roku 2013 przyniosły grupie kapitałowej, której Ceramika przewodzi, 157,73 mln zł przychodów oraz 5,48 mln zł zysku operacyjnego i 2,1 mln zł zysku netto. Z kolei rok wcześniej notowano w analogicznym okresie wyraźnie wyższy zysk - aż 8,24 mln zł, EBIT na poziomie 12,07 mln zł oraz przychody w kwocie 169,68 mln zł. Widać zatem, że w skali rocznej wyniki firmy się pogorszyły. O tym, jak to wyglądało po uwzględnieniu czwartego kwartału 2013, dowiemy się, jak wspomnieliśmy, 21 marca, przejdźmy teraz do opisu nowej strategii.
Firma chce mianowicie, by sprzedaż w latach 2014 - 2016 rosła co roku o 5 proc. Poprawiona ma zostać marża EBITDA, która "uległa erozji w ostatnich 5 latach na skutek ogólnego kryzysu w budownictwie". Ma ona do końca roku 2016 wzrosnąć o 7 punktów procentowych, tj. do 17 proc. Drogą do tego mają być nowe technologie, zwiększanie wykorzystania mocy produkcyjnych oraz optymalizacja procesów. W tym ostatnim zawiera się też niestety koncepcja redukcji zatrudnienia.
45 mln zł ma zostać przez najbliższe dwa lata przeznaczone na inwestycje. Poza tym firma planuje umorzenie akcji własnych (16,43 proc. kapitału zakładowego) i wypłacanie rocznie przynajmniej 30 proc. skonsolidowanego zysku w formie dywidendy - ale zarazem nie więcej niż 10 groszy na akcję.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2500 gości