Znaczna poprawa wyników Seleny
- Utworzono: piątek, 21, marzec 2014 08:33
Jarosław Michniuk, prezes Seleny FM S.A., stwierdza w raporcie, że w minionym roku sytuacja w branży budowlanej na kluczowych rynkach była zróżnicowana i ogólnie dość trudna. Pomimo tego Grupa finiszowała ze znacznie lepszymi wynikami niż jeszcze rok wcześniej.
W przeciągu dwunastu miesięcy minionego roku Grupa miała 1,1 mld zł przychodów, czyli 5 proc. więcej niż jeszcze rok wcześniej. Zarząd komentuje, że to wynik rozwoju organicznego – poprawy efektywności sił sprzedażowych, rozwoju dystrybucji numerycznej, a także rozszerzenia oferty produktowej. O ponad jedną dziesiątą wzrósł również wynik brutto ze sprzedaży, który wyniósł 326 mln zł wobec 293 mln zł poprzednio. Zdecydowana poprawa widnieje również na pozycji wyniku operacyjnego i EBITDA. Pierwsza pozycja wzrosła z 27,4 do 50,2 mln zł, a druga z 52,4 do 76 mln zł. Na czysto Grupa zarobiła 20,3 mln zł w porównaniu do 4,3 mln zł poprzednio, co oznacza wzrost o niemal 370 proc.
Takie rezultaty oznaczają więc znaczną poprawę rentowności. Ta odnosząca się do sprzedaży brutto wzrosła o 1,6 p. proc. do 29,2 proc., a rentowność EBITDA sięgnęła 6,8 proc. wobec 4,9 proc. poprzednio. Grupa odnotowała również dodatnie przepływy pieniężne w wysokości 65,6 mln zł, co oznaczało wzrost tej pozycji o 17,5 mln zł r/r.
Stopa zadłużenia Grupy na koniec minionego roku wyniosła 47 proc., co oznaczało jej wzrost o jeden punkt procentowy (zadłużenie netto wyniosło 84 mln zł wobec 121 mln zł poprzednio). Z 24 do 18 proc. spadł wskaźnik dźwigni.
Prezes w liście do akcjonariuszy informuje, że szczególnie udana była druga połowa minionego roku. Stwierdza, że Grupa miała do czynienia z „wyraźną stagnacją” w rejonie Europy Środkowo – Wschodniej, nie udało się również zrealizować celów na rynku chińskim z uwagi na zmianę taryf celnych, która spowodowała brak opłacalności produkcji eksportowej. Znaczną poprawę rentowności odnotowano z kolei na rynku iberyjskim, dobrze prezentowała się również sprzedaż w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Turcji, Rosji i Kazachstanie.
Grupa kontynuowała programy restrukturyzacyjne i optymalizacyjne. To właśnie ich realizacja pozwoliła na poprawę rentowności. Udało się również poprawić rentowność tych spółek, które dotąd wykazywały najniższą efektywność, a także obniżyć ceny zakupu surowców.
W dokumencie czytamy, że na ten rok Grupa nie planuje istotnych nakładów inwestycyjnych i zamierza skoncentrować się przede wszystkim na optymalnym wykorzystaniu posiadanego potencjału produkcyjnego. Głównym projektem ma być wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP, a także kontynuacja inwestycji w wyposażenie i sprzęt laboratoryjny centrum badawczego.
Selena FM S.A. jest międzynarodowym producentem i dostawcą produktów chemii budowlanej, przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych. Jest jednym z trzech największych na świecie producentów piany poliuretanowej stosowanej do montażu okien i drzwi. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2557 gości