Wojas drożeje po publikacji wyników
- Utworzono: czwartek, 10, kwiecień 2014 08:41
W 2013 roku Grupa Wojas zanotowała nieco lepsze rezultaty niż poprzednio. Zdaniem prezesa, wyniki potwierdzają skuteczność przyjętej strategii. Akcje Spółki drożeją już ponad 7 proc.
Zgodnie z przedstawionymi wczoraj wieczorem skonsolidowanymi danymi za 2013 rok, Grupa Wojas (obejmuje ona również Wojas Trade Sp. z o.o., Wojas Slovakia s.r.o. i Wojas Marketing Sp. z o.o.) w 2013 roku odnotowała przychody rzędu 187,8 mln zł, co odpowiadało kwocie ponad 20 mln zł wyższej niż jeszcze rok wcześniej. Podstawowym źródłem obrotów Grupy była sprzedaż obuwia, która odpowiadała za prawie 86 proc. tej pozycji, a także sprzedaż głównie galanterii skórzanej i akcesoriów do butów (około 7,5 proc.). Jak podano, sprzedawano przede wszystkim obuwie własnej produkcji (segment ten stanowił 51 proc. całej sprzedaży).
Na koniec grudnia detaliczna sieć sprzedaży Wojas liczyła 155 sklepów, z czego 146 w kraju i 9 na Słowacji. W samym 2013 roku otwarto 18 salonów i zlikwidowano cztery.
Na poziomie sprzedaży Grupa wykazała zarobek w kwocie 10,1 mln zł, co oznaczało wzrost o 7,4 proc. r/r i nieznaczny spadek marży – z 5,6 do 5,4 proc. Skonsolidowany wynik EBIT ukształtował się ostatecznie na poziomie niemal 10 mln zł, czyli był o 5 proc. wyższy niż przed rokiem (marża spadła z 5,7 do 5,3 proc.). Wynik na poziomie netto był podobny do zysku operacyjnego i również sięgnął 10 mln zł wobec 2,9 mln zł poprzednio. Rezultatom pomogły dodatnie różnice kursowe, a także zmniejszenie kosztów odsetkowych.
Jednostkowo Wojas finiszował z kwotą 130 mln zł przychodów i 9,64 mln zł zysku netto. Jak podano w raporcie, zarząd zamierza rekomendować posiadaczom akcji wypłatę dywidendy w kwocie 0,1 - 0,15 zł na jeden walor. Byłaby to spora zmiana, bo w 2012 roku Spółka nie zdecydowała się na taki podział zysku.
Wskaźnik bieżącej płynności Grupy wzrósł z 1,58 do 2, co oznacza, że nadal mieścił się w optymalnym przedziale. Zredukowano wskaźnik ogólnego zadłużenia z 66,5 do 53,4 proc., z 55 do 63 proc. poprawiono także trwałość struktury finansowania.
Jak czytamy w dokumencie, na przyszły rok Grupa zakłada kilkunastoprocentowy wzrost obrotów, przy wzroście marży brutto nawet o 2-3 proc. Nieco niższą dynamiką powinny cechować się koszty sprzedaży z uwagi na renegocjacje umów z centrami handlowymi. Spółka zakłada także kilkuprocentowy wzrost kosztów wytworzenia obuwia, a także utrzymanie pozostałych kosztów na podobnym poziomie, jak w 2013 roku.
Wiesław Wojas zwraca uwagę w liście do akcjonariuszy, że Grupie udało się zwiększyć sieć detaliczną o 14 sklepów, a nowo wprowadzone kolekcje obuwia zostały pozytywnie przyjęte przez klientów. Stwierdza także, że Spółka jest obecna we wszystkich liczących się centrach handlowych w Polsce. Prezes ocenia, że w kolejny rok Grupa wchodzi ze stabilną sytuacją finansową, własną siecią sprzedaży, nowoczesnym zakładem produkcyjnym i jasną strategią rozwoju.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2188 gości