Monnari zwiększa zyski
- Utworzono: poniedziałek, 14, kwiecień 2014 10:03
2013 rok Monnari Trade S.A. zakończyła zyskiem netto na poziomie ponad 17 mln zł. Było to ponad dwa razy więcej niż jeszcze rok wcześniej.
Zdaniem Mirosława Misztala, szefa Monnari, był to okres sprawdzianu dla Spółki po przeprowadzonej restrukturyzacji, który udało jej się zdać. Zwraca on uwagę na wysokość wygenerowanego zysku netto, który okazał się jednym z najlepszych w dotychczasowej historii Emitenta. Udało się także wykonać układ z wierzycielami, co „pozwoliło na zamknięcie tego rozdziału”, a także odbudować i umocnić markowy wizerunek.
Co mówią liczby? Rok 2013 to czas 145.6 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli kwoty o niemal 14 mln zł wyższej w relacji r/r. Co najbardziej istotne, w górę poszybowały wyniki. Marża na sprzedaży wzrosła z 6,8 do 10,2 proc., a rentowność EBIT sięgnęła 11 proc. wobec 6,4 proc. w 2012 roku. Spółka uzyskała bowiem 14,93 mln zł zarobku na sprzedaży (poprzednio 9 mln zł) i 16 mln zł zysku operacyjnego wobec 8,47 mln zł poprzednio. Na poziomie netto Monnari wykazała wynik w wysokości ponad 17 mln zł w porównaniu do 8,23 mln zł po dwunastu miesiącach 2012 roku.
Zarząd komentuje, że takie rezultaty udało się osiągnąć dzięki poprawie terminowości kolekcji, ceny detalicznej, a także z uwagi na renegocjacje cen zakupów towarów. Władze wskazują, że na wyniki wpływała m.in. optymalizacja kosztów produkcji w Azji i w Polsce, stabilizacja sieci sprzedaży, poprawa efektywności pracy personelu sprzedażowego oraz restrukturyzacja centów, które odpowiedzialne są za projektowanie, produkcję i import towarów.
Na koniec grudnia aktywa Emitenta były warte ponad 102 mln zł, czyli około 6 mln zł mniej r/r, głównie za sprawą spadku wartości inwestycji długoterminowych i aktywów z tytułu odroczonego podatku dochodowego. W bilansie widniało także 13,6 mln zł należności o krótkoterminowym charakterze oraz 13,5 mln zł analogicznych zobowiązań.
Spółce udało się poprawić większość wskaźników. Wyższy poziom wykazał wskaźnik trwałości struktury finansowania (wzrósł z 0,7 do 0,9), czy też ROA i ROE (pierwszy wzrósł z 7,8 do 16,1 proc., a drugi z 12,2 do 21,3 proc.). Na poziomie przepływów operacyjnych widniało 21,5 mln zł wobec 9,9 mln zł poprzednio.
Jak czytamy w liście do posiadaczy papierów, na kolejne okresy Spółka dalej planuje kontynuować strategię rozwoju w oparciu o markę Monnari. Emitent ma także rozwijać sprzedaż poprzez nowoczesne internetowe formy dotarcia do klienta, nie zapominając jednocześnie o rozwijaniu tradycyjnej sieci sprzedaży.
W tym roku Monnari planuje otwarcie 15 nowych salonów. Firma ma także szukać okazji do akwizycji.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2214 gości