• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Porównywalny kwartał Belvedere

Grupa Belvedere podała dziś, że jej obroty w pierwszy kwartale (bez podatku akcyzowego) wyniosły 110,7 mln euro. To około 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej.

Licząc z podatkiem akcyzowym, Grupa osiągnęła w tym okresie 149,6 mln euro  przychodów, czyli jedną piątą mniej w relacji r/r. Jak podano, taki spadek to w głównej mierze pochodna różnicy w podatku akcyzowym na polskim rynku.

Warto jednak zwrócić uwagę, iż w Polsce sprzedaż uległa zwiększeniu. Zrealizowano tam bowiem 47,6 mln euro obrotów, czyli 11,3 proc. więcej r/r. Jak wskazuje zarząd, podatek akcyzowy jest nakładany w zależności od ilości wyprodukowanego towaru. Z racji tego, że w ostatnim trymestrze minionego roku produkcja była znacznie większa, zakładane jest, że w tym roku podatek ten będzie wyższy. W efekcie w analizowanym okresie nastąpiło zachwianie równowagi pomiędzy obrotami netto, a brutto (te pierwsze zmalały, a drugie wzrosły). W dokumencie wskazano, że wartość podatku w czwartym kwartale 2013 roku wyniosła 98 mln euro, a w pierwszym kwartale br. było to 30 mln (normalna tendencja to koło 70 mln euro na kwartał).

Jak podano, wódka Krupnik miała na koniec marca 12 proc. udziałów w rynku, który dodatkowo skurczył się o około jedną dziesiątą.

Zwyżkę sprzedaży zanotowano także w Stanach Zjednoczonych i na Litwie – kolejno o 28,9 i 40,6 proc. r/r. Warto jednak zwrócić uwagę, że oba te rynki tylko w niewielkim stopniu odpowiadają za obroty Grupy – łącznie dają bowiem około 8,3 proc. sprzedaży.

Sytuacja słabiej prezentowała się we Francji i w Brazylii. Szczególnie istotny jest pierwszy kraj, który ma 44,6 proc. udział w skonsolidowanych obrotach. Tam przychody zmalały o 12,2 proc. do 49,3 mln euro. Jak tłumaczy zarząd, wynikało to z rezygnacji z podwykonawstwa spółki Pulco, zmiany dystrybutorów eksportowych od grudnia poprzedniego roku w spółce Cognac Gautier, a także zaprzestania sprzedaży wina luzem przez podmiot Monciagale z bardzo niską marżą. Spółka zwraca jednak uwagę na to, że pozycja dwóch głównych wyrobów alkoholowych – William Peel i Wódki Sobieski – są bardzo dobre – pierwsza posiada 21,6 proc. udział na rynku Scotch whisky, a druga 12,5 proc.

 

Jacek Jarosz

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze