Kolejny udany okres LPP
- Utworzono: czwartek, 21, sierpień 2014 08:53
Giełdowe LPP zamknęło pierwsze półrocze tego roku z zyskiem o ponad 10 proc. wyższym niż rok wcześniej.
O tym, że był to pomyślny czas dla Grupy LPP najwymowniej świadczą wyniki. Obroty, jakie zrealizowano w okresie od stycznia do czerwca to bowiem 2,13 mld zł, czyli ponad 22 proc. więcej w relacji r/r. Pomogło to oczywiście także zarobkom. Skonsolidowany wynik EBIT wyliczono na 226,5 mln zł wobec 186,8 mln zł poprzednio, EBITDA na 318 mln zł, a wynik netto wzrósł ze 140 do 154,2 mln zł.
Takie rezultaty oznaczały więc nieznaczny spadek rentowności. Marża operacyjna zmalała z 10,7 do 10,6 proc., a marża netto z 8 do 7,2 proc. Zdecydowanej poprawie uległy za to przepływy operacyjne, które wzrosły z 65 do ponad 150 mln zł.
Wzrost widać także wśród danych bilansowych. Aktywa Grupy zwiększyły się z 2,3 do 2,8 mld zł, długi krótkoterminowe spęczniały z 884 mln dl 1,1 mld zł, a te o długoterminowym charakterze wyniosły 210 mln zł wobec 192 mln zł rok wcześniej. Na koniec czerwca Grupa dysponowała kwotą 143,7 mln zł środków pieniężnych wobec 134 mln zł poprzednio.
W pierwszym półroczu tego roku Grupa uruchomiła 168 sklepów, których łączna powierzchnia to 85 tys. m.kw. W efekcie, łączna wielkość sklepów wzrosła do 674 tys. m.kw., a ilość do 1488 placówek, z czego za granicą znajduje się 91 z nich. Zdecydowanie największą sprzedaż zrealizowano w salonach Reserved (1,06 mld zł). Cropp odpowiadało za 330,4 mln zł obrotów, House za 269,2 mln zł, Mohito za 243,4 mln zł, a Sinsay za 88,6 mln zł.
LPP S.A. jest firmą zajmującą się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce i krajach Europy Centralnej i Wschodniej. Podstawowe wyroby spółki sygnowane są znakami towarowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2573 gości