CCC ucieszy inwestorów
- Utworzono: czwartek, 28, sierpień 2014 08:03
Giełdowe CCC S.A. będzie się dziś zapewne cieszyć uznaniem wśród inwestorów. W zaprezentowanych dziś danych Emitent zaprezentował bowiem zdecydowaną poprawę swych wyników. Dość powiedzieć, że obroty Grupy zwiększyły się z 643,6 do 856 mln zł.
Jak wspominaliśmy we wstępie, Grupa CCC zanotowała w pierwszym półroczu obrót na poziomie 855,9 mln zł, co oznaczało poziom o 33 proc. wyższy r/r. W samym drugim trymestrze przychody wzrosły o niecałe 18 proc., z 422,3 do 497 mln zł. Taką tendencję osiągnięto dzięki konsekwencji osiągania wyższych marż na sprzedaży detalicznej. Ta w pierwszym półroczu wzrosła bowiem z 53,65 do 56,46 proc. Sam półroczny wynik brutto na sprzedaży także był istotnie lepszy i wzrósł z 334,5 do 474,5 mln zł (czyli o 41,9 proc.), z czego 23,2 proc. wzrost osiągnięto w okresie drugiego kwartału.
Zdecydowanie korzystniej kształtował się również skonsolidowany EBIT, który sięgnął po sześciu miesiącach 92,2 mln zł. Dla porównania, rok wcześniej było to nieco ponad 39 mln zł, co oznacza dynamikę rzędu 135,4 proc. r/r. Po podliczeniu przychodów i kosztów finansowych, a także podatku dochodowego, Grupa zanotowała finalnie 70,2 mln zł zysku netto wobec 29,5 mln zł przed dwunastoma miesiącami.
Cieszyć może więc to, że Grupa znacznie poprawiła osiągane marże. Rentowność brutto na sprzedaży wzrosła z 52 do 55,4 proc., marża EBIT wzrosła z 6,09 d 10,8 proc., a marża netto sięgnęła 8,2 proc. wobec 4,6 proc. poprzednio. Wyższy był także wzrost z aktywów (zwyżka z 2,93 do 4,2 proc.), a także z kapitału własnego (11,7 proc. wobec 5,9 proc. rok wcześniej).
Sporo wzrosły także aktywa Grupy, które wykazano w kwocie 466,5 mln zł wobec 387,4 mln zł przed rokiem. Zdecydowanie największą dynamiką cechował się majątek obrotowy, który wzrósł z 618 mln do 1,2 mld zł. Zarząd tłumaczy, że to głównie rezultat wzrostów zapasów związanych ze wzrostem skali działalności, a także zdecydowanie wyższym stanem środków pieniężnych i ich ekwiwalentów, głównie za sprawą czerwcowej emisji obligacji.
Jak podano, powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach wzrosła o niemal 24 proc. do 245 tys. m.kw., z czego około 160 tys. m.kw. to placówki w Polsce. Z kolei obszar sprzedaży w placówkach franczyzowych wzrósł o 7,4 proc. do 18,8 tys. m.kw.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2570 gości