120 mln euro przychodów Belvédère?
- Utworzono: piątek, 21, listopad 2014 08:36
Zarząd Belvédère poinformował dziś o stanie obrotów na koniec trzeciego kwartału tego roku. Zgodnie z zaprezentowanym dokumentem, w trzecim kwartale Grupa zanotowała 120,3 mln euro przychodów, czyli 14,1 proc. mniej r/r.
Skumulowane obroty Grupy w tym roku (nie licząc podatku akcyzowego), po dziewięciu miesiącach, wyniosły niemal 357 mln euro, co oznacza poziom około 9,5 proc. niższy niż rok wcześniej. Zarząd Emitenta informuje jednak, że taka sytuacja była przewidywana. Jest ona spowodowana dwoma czynnikami – skurczeniem się rynku wina i alkoholi mocnych, a także prowadzeniem celowej strategii ochrony swych marek.
Wciąż zdecydowanie najistotniejszymi rynkami pozostają Francja i Polska, gdzie po trzech kwartałach zrealizowano kolejno 161,5 (spadek o 6 proc. r/r) i 141,4 (spadek o 9,9 proc. r/r) mln euro sprzedaży. Jest to więc niemal 85 proc. wszystkich przychodów w tym okresie. Zarząd komentuje, że niższe obroty we Francji to efekt niższego eksportu i wdrożeniem strategii, która polega na skupieniu się na działalnościach wysokomarzowych, co spowodowało wycofanie się z niektórych umów. Z drugiej strony, skumulowana sprzedaży sztandarowych marek Grupy ilościowo była wyższa niż innych marek na tamtejszym rynku, co spowodowało, że zdobywały one kolejne udziały w rynku. Jeżeli zaś chodzi o polski rynek, to niższe dochody na nim władze tłumaczą głównie spadkiem całego rynku, jak i intensywną akcją promocyjną ze strony konkurencji, w której Belvédère postanowiła nie brać udziału. Grupa ograniczyła także sprzedaż marek podmiotów trzecich, po to, by skupić się na markach własnych, a także produktach cechujących się największymi rentownościami.
Jak podano, w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku Belvédère osiągnęła na rynku wódki ilościowy udział w rynku na poziomie 14,4 proc., z tego sama marka wódki Krupnik miała udział na poziomie 11,1 proc.
"W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 r., Grupa działała na kurczących się rynkach, co miało wpływ na jej obroty. W takich okolicznościach, Grupa potrafiła jednak udowodnić siłę swych marek oraz utrzymać, a nawet powiększyć udział w rynku. Teraz musimy się skoncentrować na potencjale naszych sztandarowych marek, w czym pomoże wdrożenie planu strategicznego, który zostanie przedstawiony w grudniu 2014 r. W pełni ufam, że reaktywacja Grupy się powiedzie. Wierzę też, że uda się wykorzystać liczne możliwości, które przed nami stoją" - stwierdza w komunikacie Jean-Noël Reynaud, Dyrektor Generalny Belvédère.
Belvédère jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija, w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.
{relatednews}
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2823 gości