Była strata, jest zysk
- Utworzono: wtorek, 06, listopad 2012 15:24
Grupa Gino Rossi zaprezentowała inwestorom wyniki za okres trzeciego kwartału 2012 roku. Oprócz jednostki dominującej, czyli Gino Rossi S.A., konsolidacji ulegają również dwie spółki zależne - Simple Creative Products S.A. oraz Garda Sp. z o.o.
Gino Rossi zarządza uznanymi na polskim rynku modowym markami: Gino RossiiSimple Creative Products. W jej ofercie znajduje się zarówno męskie, jak i damskie obuwie oraz akcesoria skórzane. Jednostka dominująca działa na rynku już od 1992 roku jako wspólne przedsięwzięcie udziałowców z Polski i Włoch. Co ciekawe, jednym z sześciu założycieli był „signor Gino Rossi”, którego imię i nazwisko stanowią nazwę Spółki do dziś. Sieć jej sprzedaży obejmuje aż 66 sklepów firmowych w Polsce i za granicą oraz 9 sklepów outletowych. 14 lat po powstaniu Spółka weszła na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych.
Jak zatem kształtowały się wyniki Grupy? W całym trzecim kwartale wygenerowano ponad 56 mln zł przychodów ze sprzedaży, co wobec analogicznego okresu z poprzedniego roku stanowi poprawę o około 8 mln zł. Skonsolidowany wynik operacyjny ukształtował się z kolei na poziomie 2,44 mln zł, a zysk netto w okresie od lipca do września wyniósł 949 tys. zł, wobec ponad 4,4 mln zł straty rok wcześniej. Ujęcie narastające prezentuje jeszcze większą poprawę. Grupa zamknęła trzy kwartały z dodatnim wynikiem netto w wysokości 3,23 mln zł, czyli znacznie lepiej niż 10,3 mln zł straty po 9 miesiącach 2011 roku.
Jednostkowo Gino Rossi również odnotowała zysk. Dodatni wynik finansowy netto w trzecim trymestrze wyniósł 1,62 mln zł, przy ponad 32 mln zł przychodów ze sprzedaży. W perspektywie narastającej zmiany prezentują się nieco inaczej niż w przypadku danych grupowych. Tutaj bowiem, jednostkowo Emitent nadal notuje stratę, która wyniosła po trzech kwartałach 983 tys. zł. Jest to jednak i tak dużo lepszy rezultat niż 10,4 mln zł straty w tym samym okresie poprzedniego roku.
„W trzecim kwartale 2012 roku spółka kontynuowała rozpoczęty w styczniu tego roku proces restrukturyzacji finansowej i operacyjnej” – informuje zarząd w komentarzu do wyników. W analizowanym okresie m.in. zamknięto 3 nierentowne marki Gino Rossi i 1 markę SIMPLE w Niemczech. Kolejne trzy niedochodowe sklepy mają zostać zlikwidowane w pierwszym trymestrze przyszłego roku. W bieżącym okresie zarząd podjął również działania zmierzające do przeprowadzenia emisji obligacji. Jak wskazane jest w komentarzu, Spółka widzi duże zapotrzebowanie na jej produkty w kanale hurtowym, ale niedostateczny poziom kapitału obrotowego nie pozwala na pełne wykorzystanie „potencjału wynikającego z popytu”. To właśnie emisja dłużnych instrumentów ma być panaceum na ten problem.
Władze szacują, że 2012 rok zamknie się z wynikiem 207 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, 16 mln zł EBITDY i 4,8 mln zł zysku netto. Wypracowane dotychczas wyniki stanowią realizację tych prognoz odpowiednio w 75, 52 i 67 proc. W związku z tym, opublikowane wcześniej przewidywania zostały przez zarząd podtrzymane. Zwrócono jednak uwagę na to, iż niższa od zakładanej kwota uzyskana z emisji akcji serii H oraz fakt, iż największy wpływ na wyniki będą miały rezultaty za ostatni kwartał, powodują, że istnieje ryzyko odchyleń od przedstawionych liczb. Przypomnijmy, że w lipcu tego roku Spółka dokonała przydziału 15,43 mln akcji wspomnianej serii z 15,92 mln instrumentów, które były przedmiotem oferty. Środki te miały posłużyć na redukcję zadłużenia wobec banków oraz zasilić kapitał obrotowy.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2470 gości