Postawią na e-commerce
- Utworzono: poniedziałek, 19, listopad 2012 14:00
Zamykanie nierentownych placówek przez zarząd sieci handlowej nigdy nie jest rzeczą łatwą ani tym bardziej wesołą, a jednak czasami to konieczne dla przetrwania całej firmy. Taką taktykę obrała np. notowana na rynku regulowanym warszawskiej GPW spółka Redan S.A. Jest to grupa kapitałowa zarządzająca markami Top Secret, Troll i Drywash oraz siecią dyskontową TextillMarket.
W świetle nienajlepszych wyników za ostatni kwartał pomysł likwidacji sklepów nie przynoszących zysku wydaje się krokiem uzasadnionym. Procedura redukcji liczby placówek jest zresztą w Redan S.A. prowadzona już od początku 2012 roku. 8 listopada zarząd informował, że zamknięto dotąd osiem sklepów własnych, w wyniku czego pozostało ich 59. Do końca roku pula ta zostanie zmniejszona jeszcze o 6 punktów. Prócz tego zarząd planuje negocjować z zarządami galerii handlowych kwestię wysokości czynszów.
Wygląda na to, że elementem tej radykalnej strategii naprawczej jest również złożenie wniosku o upadłość likwidacyjną przez firmę Top Sp. z o.o. – spółkę zależną Redan S.A. Stało się to w piątek 16 listopada, jakkolwiek odpowiedni komunikat w systemie ESPI ukazał się w nocy z niedzieli na poniedziałek. Otóż, jak czytamy, „Top sp. z o.o. miała prowadzić na zasadach franczyzy sklep w Centrum Handlowym Rzeszów City Center”. Niestety, efektem działalności było 356 tys. zł straty za rok 2011 oraz dalsze straty w roku 2012. W rezultacie „zarząd Top sp. z o.o., w celu uniknięcia negatywnych konsekwencji dla wierzycieli Spółki, złożył do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej”.
Redan S.A. planuje jednak wyjść na plus w roku 2013, a dźwignią, za pomocą której przedsiębiorstwo ma zostać rozruszane, będzie sprzedaż typu e-commerce. W ciągu trzech lat ma ona, jeśli wierzyć prezesowi Boguszowi Kruszyńskiemu, wzrosnąć pięciokrotnie – aż do kwoty 100 milionów złotych. Ambicją grupy jest wypracowanie w przyszłym roku zysku, albowiem jak dotąd dziewięć miesięcy roku 2012 przyniosło jej 14,88 mln zł skonsolidowanej straty. Stało się tak pomimo znaczącego wzrostu przychodów w ujęciu narastającym (do kwoty 305 mln zł, co jest kwotą o 16,5 proc. wyższą niż analogiczna dla roku ubiegłego). Rok temu strata liczona od stycznia do końca września nie zapowiadała jeszcze tak kiepskiej sytuacji, wynosiła bowiem tylko 660 tys. zł.
Nie jest żadną tajemnicą to, że w branży odzieżowej wielu producentom nie jest dziś lekko, dlatego tym bardziej należy kibicować wysiłkom Redan S.A. Zarząd zapewnia, że "do końca tego roku zostanie uruchomiona nowa międzynarodowa platforma sprzedaży przez Internet”, a oprócz tego rozwijane będą zyskowne sklepy działające na zasadach franczyzy.
Przypomnijmy, że Redan S.A. istnieje od roku lipca roku 1995, zaś od roku 2003 spółka ta notowana na NewConnect.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2389 gości