Od CCC do NG2 i z powrotem
- Utworzono: czwartek, 17, styczeń 2013 09:53
Początki opisywanego dziś przez nas przedsiębiorstwa sięgają pierwszej połowy lat 90-tych i Firmy Handlowej „Miłek”, która wówczas powstała. Nazwa ta zapewne nie mówi nam wiele, inaczej natomiast rzecz się ma z marką obuwniczą CCC, która jest powszechnie rozpoznawalna. „Cena Czyni Cuda” – tak rozwija się ów skrót. CCC Sp. z o.o. zarejestrowana została w roku 1999, a działalność firmy prowadzona była przez sieć sklepów franczyzowych.
Po pięciu latach – w roku 2004 – firma została przemianowana na spółkę akcyjną o nazwie CCC S.A., której instrumenty szybko trafiły na warszawską GPW. Od tamtej pory ich cena (abstrahując od okresowych wahań, korekt etc.) systematycznie rośnie. Historyczne maksima to 82 zł (końcówka czerwca 2007). Obecnie kurs wynosi 70,70 zł, co jest rezultatem odbicia się wykresu od linii oporu w okolicach 78 zł. Ruch ten ma jednak raczej charakter korekty i trudno uważać go za trwałą zmianę długoterminowej tendencji wzrostowej (od ośmiu lat lokalne minima są coraz wyżej).
W styczniu 2007 CCC S.A. zmieniła nazwę na Grupa NG2 S.A. (co nie zmienia faktu, że marka CCC była dalej sukcesywnie wykorzystywana). Pod koniec grudnia 2012 akcjonariusze uchwalili jednak powrót do nowej nazwy, jakkolwiek jeszcze to nie nastąpiło.
Siedziba firmy mieści się w Polkowicach, ale jej zasięg jest imponujący. Na oficjalnej witrynie internetowej przedsiębiorstwa czytamy bowiem, że „według stanu na dzień 30 września 2012 roku, sieć sprzedaży Grupy NG2 obejmowała 713 placówek, na co składało się: 362 salony firmowe CCC w kraju, w tym: 34 agencyjne, 57 salonów CCC w Republice Czeskiej, 7 salonów CCC w Republice Słowackiej, 30 salonów Lasocki, 5 butików Quazi, 186 sklepów własnych Boti, 19 salonów franczyzowych CCC, w tym: 5 salonów franczyzowych CCC w Rosji, 2 salony CCC na Łotwie, 3 salony CCC w Rumunii oraz 1 salon CCC w Kazachstanie oraz 46 sklepów franczyzowych Boti”. Firma posiada 67 zarejestrowanych marek towarowych, a w ciągu roku oferuje nawet trzy tysiące wzorów obuwia.
Od przynajmniej pięciu lat przychody Grupy NG2 ze sprzedaży systematycznie rosną – w 2007 roku wynosiły 544,5 mln zł, w 2009 już 922,4 mln zł, a w 2011 przekroczyły 1,091 mld zł. Systematycznie rosną także zyski – np. wynik netto wzrósł z 58,3 mln zł w 2007 do 99,7 mln zł w roku 2009 oraz 122,8 mln zł w 2011. W przypadku rentowności (operacyjnej i EBITDA) sytuacja nie jest aż tak klarowna (najlepiej wypadł rok 2008, gdy stosunek zysku operacyjnego do przychodów wyniósł 17,5 proc., zaś EBITDA do przychodów aż 19,2 proc.), ale z pewnością bezpieczna i zadowalająca: w roku 2011 rentowność EBITDA wyniosła 16,8 proc., a operacyjna 14,6 proc.
Dziewięć miesięcy roku 2012 zakończyło się przychodami wynoszącymi 881,64 mln zł (121 proc. analogicznej kwoty notowanej rok wcześniej) i zyskiem netto w kwocie 62,85 mln zł (107 proc. wyniku z końca września 2011). Suma zobowiązań (489 mln zł) nieznacznie tylko przekraczała kapitał własny (485,6 mln zł).
40 proc. akcji i 44,64 proc. głosów na WZA należy do Luxprofi S.A.R.L., podmiotu zależnego od Dariusza Miłka (prezesa zarządu), 7,84 proc. akcji i 10,57 proc. głosów do Leszka Gaczorka, zaś od 5 do 6 proc. akcji i głosów posiadają ING OFE oraz Aviva OFE.
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2321 gości