W Gino Rossi lepiej niż przed rokiem
- Utworzono: piątek, 01, marzec 2013 13:35
Po słabym 2011 roku, przyszedł czas na podsumowanie roku ubiegłego w Grupie Gino Rossi. Jest znacznie lepiej. Przede wszystkim Grupie udało się wypracować zyski na poziomie operacyjnym i netto. Ten pierwszy wyniósł 6,228 mln zł (wobec 976 tys. zł straty w 2011 roku), drugi 3,809 mln zł (wobec -8,432 mln zł). Istotnie wzrosły również przychody - do 209 mln zł, co jest wynikiem o 12 proc. lepszym niż przed rokiem. Jeśli jednak chodzi o czynniki, które miały wpływ na wynik netto, to doszło do jednorazowego zdarzenia w postaci rozpoczęcia procesu sprzedaży jednej z posiadanych przez Emitenta działek. Zgodnie z przyjętymi standardami rachunkowości, jej wartość (2,38 mln zł) miała dodatni wpływ na osiągnięty wynik finansowy. Nie biorąc pod uwagę tego zdarzenia, czysty zysk w 2012 roku wyniósłby nieco ponad 1,4 mln zł.
Jeśli zaś chodzi o bilans, to zwraca uwagę wzrost wartości aktywów o 13 proc. do ponad 160 mln zł, na co wpływ miało zwiększenie się udziału aktywów obrotowych. Zastanawiający jest tu wzrost wielkości zapasów o przeszło 15 mln zł. To może oznaczać, że Grupa miała problemy ze sprzedażą wyprodukowanych dóbr. Po stronie pasywnej można pozytywnie ocenić zmniejszenie udziału długoterminowego finansowania dłużnego z tytułu kredytów i pożyczek o prawie 5 mln zł, do 9,7 mln zł. O znacznie więcej natomiast wzrosły zobowiązania krótkoterminowe. W tym przypadku wpływ na to miały zobowiązania handlowe (wzrost o około 13 mln zł do przeszło 45 mln zł).
Uwagę zwraca jednak przede wszystkim kapitał podstawowy, większy o prawie 16 mln zł niż rok temu (teraz jest to 47,76 mln zł). To zasługa bardzo dużej emisji akcji serii H, która odbyła się w połowie ubiegłego roku. Gino Rossi przydzieliło wtedy 15,43 mln sztuk walorów po cenie nominalnej i emisyjnej 1 zł. Większość pozyskanych środków miała pójść na redukcję zadłużenia wobec banków i tak się faktycznie stało (zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek zmalały łącznie o 9,42 mln zł). Resztę przeznaczono na zakup materiałów do produkcji obuwia oraz gotowych produktów przeznaczonych do sprzedaży jesienno-zimowej.
Gino Rossi zarządza znanymi na polskim rynku markami obuwia i galanterii skórzanej. Jednostka dominująca działa na rynku już od 1992 roku jako wspólne przedsięwzięcie udziałowców z Polski i Włoch. Co ciekawe, jednym z sześciu założycieli był „signor Gino Rossi”, którego imię i nazwisko stanowią nazwę Spółki do dziś. Sieć jej sprzedaży obejmuje aż 66 sklepów firmowych w Polsce i za granicą oraz 9 sklepów outletowych. 14 lat po powstaniu Spółka weszła na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych.
Wojciech Kiermacz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2331 gości