• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Zyski Vistuli i jej strategia

vistula

Vistula w sprawozdaniu za rok 2012 wykazała zysk netto w wysokości 11,9 mln zł, a cała Grupa 12,3mln zł. Jest to dobry rezultat zważywszy na ograniczenia popytu konsumpcyjnego w badanym okresie. Zauważmy, że 8,6 mln zł zysku Grupy przypadło na czwarty kwartał (wobec 10,9 mln zł w tym samym kwartale w roku 2011). Spośród spółek Grupy szczególnie odporne okazały się marki Vistula i Wólczanka. Wzrost rok do roku przychodów ze sprzedaży z m2 dla Vistuli wyniósł 14%, a dla Wólczanki 12%. Wólczanka może się poszczycić najlepszymi wynikami mierzonymi zyskiem operacyjnym, patrząc na jej dotychczasową działalność w Grupie. Niestety gorzej wiodło się spółce DCG SA operującej marką Deni Cler. Nie udało jej się uplasować kolekcji odzieży luksusowej dla kobiet zgodnie z oczekiwaniami. Zanotowano spadek sprzedaży o 6.7%. Negatywna koniunktura popytowa nie sprzyjała też reprezentantowi branży jubilerskiej w Grupie, marce W.Kruk. Oba podmioty zanotowały wyniki poniżej ich potencjału, chociaż bez strat.

Na poprawę kondycji finansowej wpływ miało obniżenie kosztów ogólnego zarządu i kosztów finansowych, m. in. dzięki renegocjacji marży kredytowej banku obsługującego. Co ważniejsze, Spółce udało się spłacić poza harmonogramem spłat 12.3 mln zł kredytu. Środki na ten cel wygospodarowano ze sprzedaży nieruchomości należących do Spółki.

Ważnym wydarzeniem w minionym roku była dokonana na przełomie lipca i sierpnia udana plasacja akcji serii K. Uzyskane 17,8 mln zł przeznaczono na spłatę krótkoterminowego kredytu pomostowego służącemu zwiększeniu zapasów w sektorze jubilerskim.

Strategia Grupy, wobec nadal relatywnie wysokiego poziomu zadłużenia, zakładała w minionym roku pracę nad polepszeniem wyników operacyjnych. Dokonano tego restrukturyzując sieć sprzedaży. Pozyskano nowe dochodowe lokalizacje i sprzedano nierentowne salony, renegocjowano również stawki najmu. Na koniec 2012 roku sieć własna sprzedaży objęła 267 sklepów o łącznej powierzchni 24,8 tys. m2.

W całym roku 2013 planowane jest uruchomienie mniej więcej 20 nowych salonów i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1000 m2. Ponadto Grupa Kapitałowa zamierza przeprowadzić inwestycje odtworzeniowe w kluczowych ze względów przychodowych i wizerunkowych lokalizacjach, zarówno w segmencie odzieżowym jak i jubilerskim. W planie na rok 2013 łączne nakłady inwestycyjne wynoszą ok. 6 mln zł co stanowi ok. 1,5 proc. skonsolidowanych przychodów Grupy Kapitałowej. Rozwój własnej sieci handlowej, wzorem lat ubiegłych, będzie finansowany ze środków pochodzących z działalności operacyjnej.

Ponadto grupa konsekwentnie dąży do powiększenia swojej obecności poprzez sprzedaż internetową, a także zmierza do przejścia na outsourcing procesu produkcyjnego.

W związku z opuszczeniem Rady Nadzorczej Emitenta przez Wojciecha Kruka i założeniem przez niego własnej rodzinnej marki biżuteryjnej należy wkalkulować ryzyko możliwego negatywnego wpływu tego zdarzenia na wizerunek marki W.Kruk należącej do Grupy. Dodatkowym czynnikiem ryzyka jest również planowana nowa emisja obligacji przez spółkę dominującą, która ma zostać przeznaczona na wykup obligacji serii C o wartości 50 mln z terminem wykupu na dzień 20.12.2013.

 

Adam Witczak

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze