• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Przejściowy charakter negatywnego efektu?

Spółka Prima Moda SA działa w branży fashion. Kieruje zróżnicowaną ofertę skierowaną zarówno do kobiet jaki i mężczyzn. Są to kolekcje obuwia, torebek i paleta akcesoriów.

Z raportu za czwarty kwartał 2012 wynika, że wystąpił wzrost przychodów netto ze sprzedaży produktów (liczony rok do roku narastająco), towarów i materiałów z poziomu 57,2 mln zł do 58,8 mln zł. Niestety gorzej przedstawia się jej rentowność. Otóż zanotowano stratę operacyjną w wysokości -3, tys. zł wobec 2,1 tys. zł zysku operacyjnego rok wcześniej, podobne pogorszenie zanotowano w zakresie marży netto (spadek z 0.94 proc. do ujemnej wartości -6.04 proc.).

Spółka deklaruje, że w badanym kwartale intensywnie realizowała proces reorganizacji pionu sprzedaży. W efekcie zmniejszono liczbę sklepów o dwie lokalizacje oraz dokonano bliżej niesprecyzowanych zmian wewnętrznych.

Przychody w czwartym kwartale wyniosły były niższe o 8,62 proc. (spadek z 16,6 tys. zł  do 15,2 tys. zł), przy ujemnej marży netto -5,26 proc. (podczas gdy w ostatnim kwartale roku 2011 wielkość ta przekraczała 11 proc). Spółka obniżyła podstawowe koszty operacyjne i nie wliczając rezerw ukształtowały się one na poziomie 7,11 tys. zł wobec 7,56 tys. zł rok wcześniej. Polityka obniżonych kosztów jest wstępnie widoczna w analizowanych danych finansowych, natomiast ma ona procentować w kolejnych okresach. Spółka deklaruje, że negatywny efekt po stronie sprzedażowej, ma charakter przejściowy, natomiast pozytywny wpływ na sklepy będzie widoczny dopiero po sprzedaży kolejnej kolekcji – Wiosna/Lato 13.

Prima Moda SA działa na rynku obuwniczym od początku lat 90 tych. Sklepy Prima Moda oferują obuwie damskie, męskie, torebki, środki konserwacji do obuwia, galanterię skórzaną. Emitent obecny jest na GPW w Warszawie od listopada 2007 roku. Akcjonariat prezentuje się następująco:

(źródło: raport okresowy Emitenta)

Obecnie Prima Moda posiada 43 salony, w tym tylko jeden jest zlokalizowany poza galerią handlową. W 2011 roku spółka otworzyła 7 salonów własnych. Średnia powierzchnia otwieranych salonów wynosi 100 mkw.

Wyniki firmy są słabsze np. od tych, które zaprezentowała inna spółka giełdowa z branży obuwniczej, a mianowicie Gino Rossi. Konkurent odnotował mianowicie w roku ubiegłym (po słabym roku 2011) 6,228 mln zł zysku operacyjnego i 3,809 mln zł zysku netto. Jeśli zaś chodzi o spółkę Prima Moda S.A., to o tym, co stoi u podstaw takich, a nie innych jej wyników, dowiemy się zapewne 30 kwietnia, gdy zaprezentowany zostanie raport roczny. Na razie rynek podchodzi do spółki dość pesymistycznie, czego widomym znakiem jest fakt, iż – po nieudanej próbie podbicie ceny w pierwszej połowie marca – na wykresie widać spadek w kierunku 3,20 zł.

 

Kamil Kiermacz

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze