Redan rozwija sprzedaż internetową
- Utworzono: wtorek, 07, maj 2013 12:13
O sytuacji w tej spółce pisaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, gdy realizowała ona to, co określiliśmy wówczas jako "radykalną strategię naprawczą", a co w istocie rzeczy było m.in. zamykaniem nierentownych placówek. Ostatecznie grupa kapitałowa, prowadzona przez Redan S.A., zamknęła rok 2012 skonsolidowaną stratą netto przekraczającą 26,98 mln zł. Strata operacyjna wyniosła 28,2 mln zł, a wszystko to przy 440,12 mln zł przychodów. Rok 2011 kończył się jeszcze na plusie (3,2 mln zł zysku netto i 9,22 mln zł zysku operacyjnego), zresztą przy przychodach niższych o 13,6 proc.
W listopadzie wspominaliśmy m.in. o tym, że w roku 2013 Redan planuje znów zarabiać, przy czym paliwem miałby być handel internetowy (e-commerce). Dziś zarząd przedsiębiorstwa zaprezentował wstępne dane na temat sprzedaży w marcu, ale także w pierwszych trzech miesiącach roku (co wynika z ujęcia narastającego).
Wszystko wskazuje na to, że na marcowe przychody były mniej więcej takie, jak te z marca roku 2012 (wyniosły 33,5 mln zł, co oznacza spadek o 1 proc.). Marża handlowa dla całej Grupy również utrzymała się na podobnym poziomie (45 proc.).
Pierwsze trzy miesiące roku 2013 przyniosły Grupie przychody w wysokości 97,5 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. r/r, poziom marży handlowej za ten okres to 41 proc. (rok temu: 43 proc.). W sieci dyskontowej sprzedaż kwartalna wzrosła o 5 proc. r/r, w sieci modowej natomiast o 20 proc. r/r. Poprzez sklepy internetowe Redan sprzedał w styczniu, lutym i marcu towary za 2,5 mln zł. To znaczący wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - aż o 64 proc. r/r. Na razie jednak sprzedaż internetowa wciąż stanowi niewielki procent ogólnych przychodów Redan.
Akcje Redan S.A. obecne są na GPW od grudnia roku 2003. Na początku lutego roku 2011 po trwającym ponad rok wzroście cena dochodziła do 8,80 zł, później ta wzrostowa tendencja się skończyła. Po nagłej przecenie w wakacje roku 2011 na wykresie widzimy systematyczny trend spadkowy, który sprowadził ceny aż do okolic złotówki, a nawet 80 groszy. W marcu widać było nagły, chwilowy wzrost do 1,66 zł, a nawet 1,86 zł, potem jednak wykres wrócił do wąskiej konsolidacji na niskich poziomach.
Redan prowadzi sieć sklepów dyskontowych Textilmarket oraz marki Top Secret, Troll oraz Drywash. W ogólności firma oferuje ubrania zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, a także dla dzieci. Marketów Textilmarket jest w Polsce, według danych Redan, około 250, zaś sklepów modowych poświęconych wspomnianym trzem markom - około 200.
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2442 gości