Czy Nokaut znokautował?
- Utworzono: poniedziałek, 13, maj 2013 07:17
W pierwszym kwartale roku 2013 Grupa Nokaut odnotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży oraz zysku netto, jednocześnie jednak zmniejszył się jej wynik operacyjny. Grupa działa w sektorze e-commerce, prowadzi internetowe porównywarki cen, zajmuje się także dystrybucją rozwiązań, które służą do prowadzenia sklepów internetowych, prowadzi również sprzedaż reklamy internetowej.
W pierwszym kwartale bieżącego roku przychody wyniosły 2,83 mln zł, co w zestawieniu ze 152 tys. zł zysku operacyjnego i 356 tys. zł zysku netto daje rentowności (operacyjną i netto) odpowiednio na poziomach 5,37 proc. i 12,58 proc. W analogicznym kwartale roku 2012 przychody wyniosły 2,041 mln zł, zysk operacyjny 229 tys. zł, zysk netto 220 tys. zł, rentowności te więc wyglądały następująco: 11,21 proc. i 10,78 proc.
Aktywa Grupy zmniejszyły się z 26,24 mln zł (stan na koniec pierwszego kwartału 2011) do 19,49 mln zł. Jednocześnie nastąpiła redukcja skonsolidowanego kapitału własnego - z 25,097 mln zł do 17,59 mln zł. Zobowiązania pod koniec marca 2013 były niewielkie - mniejsze niż 2 mln zł (rok wcześniej niewiele wyższe niż 1 mln zł).
Z raportu dowiadujemy się m.in. o sezonowości sprzedaży: "najlepszym okresem ze względu na aktywność użytkowników jak i na poziom przychodów jest ostatni kwartał". Wynika to z faktu, że po wakacjach, w atmosferze jesienno-zimowej, rośnie aktywność internautów - spędza się więcej czasu przy komputerze. Co więcej, przed Świętami mamy oczywiście sezon zakupów.
W styczniu "utrzymuje się wysoki poziom aktywności zakupowej internautów, co jest podyktowane realizacją prezentów w postaci bonów pieniężnych i gotówkowych", ale już w lutym zaczyna się trend spadkowy (ratowany jednak np. przez Wielkanoc).
W pierwszym kwartale Grupa przechodziła restrukturyzację i teraz ma się koncentrować na dwóch głównych projektach. Pierwszy to Discovery, którego celem będzie "stworzenie nowych oraz udoskonalenie istniejących funkcjonalności służących do porównywania cen i wyboru produktów". Ma on też zastąpić "pozostałości tradycyjnych technologii nowoczesną architekturą, pozwalającą na realizację nowych, niezbędnych funkcjonalności".
Drugi projekt to Mobile, polegający na budowie oprogramowania, które umożliwi zakupy internetowe przez urządzenia mobilne. Na projekt ten wydano w ramach inwestycji 172 tys. zł w pierwszym kwartale - na Discovery natomiast 958 tys. zł.
J. Sobal
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2398 gości