Z prawdziwą przyjemnością
- Utworzono: czwartek, 29, sierpień 2013 09:10
Delko to przedsiębiorstwo z rynku FMCG - prowadzi bowiem hurtową sprzedaż kosmetyków, chemii gospodarczej i artykułów higienicznych. Pod koniec kwietnia analizowaliśmy wyniki Delko za rok 2012. Zasadniczo były one słabe (o czym świadczyła np. skonsolidowana strata na poziomie 5,7 mln zł), niemniej zarząd podkreślał, że od kwietnia 2012 ulegały one systematycznej poprawie.
Warto w tym kontekście odnotować, że Dariusz Kawecki, prezes Delko, przekazuje nam najnowszy raport okresowy (za pierwsze półrocze) z "prawdziwą przyjemnością", by użyć jego własnych słów. Dowiadujemy się mianowicie, iż - "zgodnie z oczekiwaniami" - wyniki Delko są coraz lepsze, w szczególności zaś dobrze odznaczył się drugi kwartał. Mało tego, zarząd przewiduje dalszy wzrost nie tylko rentowności, ale i kursu akcji. Istotnie, na początku stycznia wykres odbił się od wsparcia na 1,85 zł i powędrował na północ. Obecnie notowania oscylują w okolicach 5 zł.
Struktura grupy prezentuje się obecnie następująco:
(źródło: raport okresowy Emitenta)
Jak wyglądały liczby, czyli kwoty przychodów, zysków etc.? Otóż w pierwszym półroczu wpływy skonsolidowane Delko ze sprzedaży wyniosły 270,30 mln zł, tj. 98,5 proc. kwoty ubiegłorocznej. Redukcja jest minimalna, co zresztą i tak nie jest problemem, albowiem jednocześnie Grupa wypracowała 5,23 mln zł EBIT i zysk netto na poziomie 3,21 mln zł. To bardzo istotne, bowiem pierwsze półrocze roku 2012 zakończyło się stratą 3,1 mln zł na działalności operacyjnej oraz 4,97 mln zł netto.
O ile przed rokiem sześciomiesięczne przepływy pieniężne netto (z działalności operacyjnej) były wyraźnie ujemne (-1,5 mln zł), o tyle teraz odnotowano niewielkie, ale jednak dodatnie (199 tys. zł). Niepokoić może natomiast fakt, że zobowiązania (w 94 proc. krótkoterminowe) stanowią 280 proc. kapitału własnego. Tym niemniej, w skali rocznej i tak mieliśmy do czynienia z ich redukcją.
Najwyższy udział w przychodach miała sprzedaż towarów z obszaru chemii gospodarczej (38,1 proc.), nieco gorzej poszła sprzedaż artykułów higienicznych. Firma deklaruje, że posiada bardzo dobrą sieć dystrybucji, a nawet, że w swojej branży jest jedynym operatorem sieciowym, który "gwarantuje dystrybucję towarów na terenie całego kraju". Działalność operacyjną prowadzą spółki dystrybucyjne, zaś podmiot dominujący zajmuje się sprawami organizacji i nadzoru. Delko działa tylko na rynku krajowym (co m.in. oznacza, że nie jest - przynajmniej bezpośrednio - obarczone ryzykiem zmiany kursów walutowych).
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5811 gości