• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Dobre wyniki Comeria.pl

 

Spółka Comperia.pl S.A. zakończyła 2014 z bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły aż 17,3mln rosnąć o 31% w stosunku do roku 2013.

W 2015 roku Comperia.pl S.A. spodziewa się znacznego wzrostu przychodów i podwyższenia rentowności operacyjnej dzięki realizowanym w 2014 roku inwestycjom, które mają zapewnić jej nowe źródła przychodów. Liczba wejść na portale spółki oraz liczba odsłon wzrosły rok do roku o 180 proc.

Grupa Comperia.pl(w tys. zł) Rok 2014(skonsolidowane) Rok 2013(skonsolidowane) Zmiana2014 do 2013 Rok 2014(jednostkowe dla Comperia.pl S.A.)
Przychody ze sprzedaży 17 319 13 181 31% 18 017
Zysk operacyjny EBIT 1 727 3 441 - 50% 3 573
Rentowność EBIT 10% 26,1% - 62% 19,8%
EBITDA* 6 317 6 002 5% 7 999
Zysk netto 4 215 2 716 55% 5 769
Rentowność netto 24,3% 20,6% 18% 32%

* EBITDA skorygowana o zysk na okazyjnym nabyciu to jednostkowo 5 773 i 4 091 w spr. skonsolidowanym

Na znaczne zwiększenie przychodów ze sprzedaży główny wpływ miała koncentracja spółki na poprawie efektywności i dywersyfikacji źródeł pozyskiwania leadów oraz większa sprzedaż powierzchni reklamowej, zarówno w serwisach finansowych jak i niefinansowych (liczba leadów wzrosła r/r o 41 proc.) Bardzo dużym sukcesem okazał się projekt Comperia Bonus, który pozwala klientom spółki (bankom) na pozyskiwanie nowych klientów. Projekt ten jest obecnie intensywnie rozwijany, spółka prowadzi działania budujące wizerunek tego brandu, między innymi poprzez dedykowaną kampanię reklamową w telewizji i Internecie. Istotnie wzrosła także liczba partnerów w programie ComperaLead.pl (do 5,6 tys. – wzrost o 98 proc.).

Spółka we wrześniu 2014 roku uruchomiła porównywarkę usług operatorów GSM, co jest kolejnym krokiem do zwiększania skali działalności i dywersyfikacji przychodów. Dzięki tej inwestycji Comperia.pl S.A. poszerza naturalne grono odbiorców leadów i reklamodawców firmy z branży telekomunikacyjnej oraz producentów telefonów. Nowe narzędzia porównywania i sprzedaży produktów są integrowane z programem partnerskim ComperiaLead.pl co istotnie wpłynie na możliwości zwiększenia skali działania.

W 2014 roku Grupa Comperia.pl S.A. zrealizowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 4,2 mln zł. Poprawa wyniku netto w porównaniu do 2013 roku, to efekt wzrostu sprzedaży (bezpośredniej oraz realizowanej przez program ComperiaLead) oraz rozpoznanie zysku na okazyjnym nabyciu serwisu TELEPOLIS.PL w kwocie 2,2 mln złotych. Zysk jednostkowy spółki Comperia.pl S.A. wyniósł 5,77 mln. zł (na wysokość zysku skonsolidowanego wpływają koszty związane z pracami nad start-up’em, spółką Comperia Ubezpieczenia)

- Rok 2014 był kluczowy dla dalszego rozwoju i zwiększania skali działania spółki. Nie tylko przenieśliśmy się na główny parkiet GPW, ale przede wszystkim znacznie zwiększyliśmy skalę działania, co pozwoliło na osiągnięcie historycznie najwyższych przychodów. Dodatkowo, dokonaliśmy istotnego zwiększenia naszych zdolności operacyjnych, między innymi przez zwiększenie zatrudnienia w spółce, co pozwoli nam na dalszy intensywny rozwój – mówi Bartosz Michałek, prezes zarządu Comperia.pl S.A. – Te osiągnięcia byłyby znacznie lepsze gdyby operacyjne wdrożenie projektu Comperia Agent zajęło mniej czasu. Obecnie proces przyśpiesza i w bieżącym roku nam uzyskamy dzięki temu zupełnie nowe źródło przychodów i poprawę rentowności – dodaje.

Rentowność Grupy spadła w porównaniu do roku 2013 co jest efektem wzrostu skali działalności Grupy - m.in. zwiększenia zatrudnienia, rozwoju kompetencji i know-how zespołu, koszty wejścia na giełdę oraz kampanii wizerunkowej, a także koszty wynikające z rozwoju sieci sprzedaży aplikacji Comperia Agent i multiagencji oraz nakłady inwestycyjne na rozwój aplikacji Comperia Agent (w ramach działalności spółki Comperia Ubezpieczenia) - Myślimy o naszym rozwoju długoterminowo. Wszystkie te nakłady to inwestycja w przyszłość, która zaowocuje lepszą rentownością w niedalekiej perspektywie – zaznacza Bartosz Michałek.

- Bardzo intensywnie rozwijamy i zwiększamy skalę działania w segmentach finansowych oraz przygotowujemy się do mocnego wejścia w kolejne segmenty, między innymi w telekomunikację – dodaje KarolWilczko, wiceprezes Comperia.pl S.A. – Co więcej, już na początku kwietnia planujemy udostępnić kolejne innowacyjne narzędzie dla naszych partnerów, które może istotnie wpłynąć na ich możliwości zwiększenia liczby generowanych leadów, a naszym portalom zapewni wzrost liczby odsłon oraz nowych użytkowników – dodaje.

 

 

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze