Dobre wyniki Comeria.pl
- Utworzono: piątek, 20, marzec 2015 13:18
Spółka Comperia.pl S.A. zakończyła 2014 z bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły aż 17,3mln rosnąć o 31% w stosunku do roku 2013.
W 2015 roku Comperia.pl S.A. spodziewa się znacznego wzrostu przychodów i podwyższenia rentowności operacyjnej dzięki realizowanym w 2014 roku inwestycjom, które mają zapewnić jej nowe źródła przychodów. Liczba wejść na portale spółki oraz liczba odsłon wzrosły rok do roku o 180 proc.
Grupa Comperia.pl(w tys. zł) | Rok 2014(skonsolidowane) | Rok 2013(skonsolidowane) | Zmiana2014 do 2013 | Rok 2014(jednostkowe dla Comperia.pl S.A.) |
Przychody ze sprzedaży | 17 319 | 13 181 | 31% | 18 017 |
Zysk operacyjny EBIT | 1 727 | 3 441 | - 50% | 3 573 |
Rentowność EBIT | 10% | 26,1% | - 62% | 19,8% |
EBITDA* | 6 317 | 6 002 | 5% | 7 999 |
Zysk netto | 4 215 | 2 716 | 55% | 5 769 |
Rentowność netto | 24,3% | 20,6% | 18% | 32% |
* EBITDA skorygowana o zysk na okazyjnym nabyciu to jednostkowo 5 773 i 4 091 w spr. skonsolidowanym
Na znaczne zwiększenie przychodów ze sprzedaży główny wpływ miała koncentracja spółki na poprawie efektywności i dywersyfikacji źródeł pozyskiwania leadów oraz większa sprzedaż powierzchni reklamowej, zarówno w serwisach finansowych jak i niefinansowych (liczba leadów wzrosła r/r o 41 proc.) Bardzo dużym sukcesem okazał się projekt Comperia Bonus, który pozwala klientom spółki (bankom) na pozyskiwanie nowych klientów. Projekt ten jest obecnie intensywnie rozwijany, spółka prowadzi działania budujące wizerunek tego brandu, między innymi poprzez dedykowaną kampanię reklamową w telewizji i Internecie. Istotnie wzrosła także liczba partnerów w programie ComperaLead.pl (do 5,6 tys. – wzrost o 98 proc.).
Spółka we wrześniu 2014 roku uruchomiła porównywarkę usług operatorów GSM, co jest kolejnym krokiem do zwiększania skali działalności i dywersyfikacji przychodów. Dzięki tej inwestycji Comperia.pl S.A. poszerza naturalne grono odbiorców leadów i reklamodawców firmy z branży telekomunikacyjnej oraz producentów telefonów. Nowe narzędzia porównywania i sprzedaży produktów są integrowane z programem partnerskim ComperiaLead.pl co istotnie wpłynie na możliwości zwiększenia skali działania.
W 2014 roku Grupa Comperia.pl S.A. zrealizowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 4,2 mln zł. Poprawa wyniku netto w porównaniu do 2013 roku, to efekt wzrostu sprzedaży (bezpośredniej oraz realizowanej przez program ComperiaLead) oraz rozpoznanie zysku na okazyjnym nabyciu serwisu TELEPOLIS.PL w kwocie 2,2 mln złotych. Zysk jednostkowy spółki Comperia.pl S.A. wyniósł 5,77 mln. zł (na wysokość zysku skonsolidowanego wpływają koszty związane z pracami nad start-up’em, spółką Comperia Ubezpieczenia)
- Rok 2014 był kluczowy dla dalszego rozwoju i zwiększania skali działania spółki. Nie tylko przenieśliśmy się na główny parkiet GPW, ale przede wszystkim znacznie zwiększyliśmy skalę działania, co pozwoliło na osiągnięcie historycznie najwyższych przychodów. Dodatkowo, dokonaliśmy istotnego zwiększenia naszych zdolności operacyjnych, między innymi przez zwiększenie zatrudnienia w spółce, co pozwoli nam na dalszy intensywny rozwój – mówi Bartosz Michałek, prezes zarządu Comperia.pl S.A. – Te osiągnięcia byłyby znacznie lepsze gdyby operacyjne wdrożenie projektu Comperia Agent zajęło mniej czasu. Obecnie proces przyśpiesza i w bieżącym roku nam uzyskamy dzięki temu zupełnie nowe źródło przychodów i poprawę rentowności – dodaje.
Rentowność Grupy spadła w porównaniu do roku 2013 co jest efektem wzrostu skali działalności Grupy - m.in. zwiększenia zatrudnienia, rozwoju kompetencji i know-how zespołu, koszty wejścia na giełdę oraz kampanii wizerunkowej, a także koszty wynikające z rozwoju sieci sprzedaży aplikacji Comperia Agent i multiagencji oraz nakłady inwestycyjne na rozwój aplikacji Comperia Agent (w ramach działalności spółki Comperia Ubezpieczenia) - Myślimy o naszym rozwoju długoterminowo. Wszystkie te nakłady to inwestycja w przyszłość, która zaowocuje lepszą rentownością w niedalekiej perspektywie – zaznacza Bartosz Michałek.
- Bardzo intensywnie rozwijamy i zwiększamy skalę działania w segmentach finansowych oraz przygotowujemy się do mocnego wejścia w kolejne segmenty, między innymi w telekomunikację – dodaje KarolWilczko, wiceprezes Comperia.pl S.A. – Co więcej, już na początku kwietnia planujemy udostępnić kolejne innowacyjne narzędzie dla naszych partnerów, które może istotnie wpłynąć na ich możliwości zwiększenia liczby generowanych leadów, a naszym portalom zapewni wzrost liczby odsłon oraz nowych użytkowników – dodaje.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2555 gości