Spółka Gaming Factory planuje debiut na rynku głównym GPW
- Utworzono: wtorek, 26, marzec 2019 15:59
Spółka Gaming Factory zamierza wprowadzić spółki portfelowe na NewConnect, a sama zadebiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych w przyszłym roku.
Grupa Gaming Factory S.A. skupia się na inwestowaniu w polską branżę gier komputerowych. Wyszukuje i celuje w projekty na wczesnym lub średnim etapie rozwoju, które mają doświadczone osoby w zespole i potencjalnie ciekawe produkcje w portfolio. Następnie inwestuje kapitał i wspiera mniejsze spółki w dalszej działalności – od produkcji po wydanie gry.
Obecnie około 85 proc. akcji spółki jest w rękach trzech założycieli. Gaming Factory ma w portfelu akcje i udziały 17 spółek o łącznej wartości rzędu około 15 milionów złotych.
Naszym celem na przyszły rok jest debiut na głównym parkiecie GPW. Ten rok zamierzamy poświęcić na intensywny rozwój projektów własnych i zwiększenie przychodów z produkcji gier. Coraz więcej naszych produkcji pojawia się na Steam, a razem ze spółką zależną zamierzamy przeportować 30-40 gier na konsolę Nintendo Switch. Przygotowujemy się także do rozszerzenia działalności na konsole Sony i Microsoft – zapowiada Mateusz Adamkiewicz, Prezes Zarządu Gaming Factory
W ubiegłym roku priorytetem była rozbudowa portfela inwestycyjnego i praca ze spółkami portfelowymi, które zamierzamy systematycznie wysyłać na NewConnect. Oczywiście nie każda jest gotowa do wejścia na rynek, dlatego chcemy aby w pierwszej kolejności spółki portfelowe były samowystarczalne, czyli generowały przychody ze sprzedaży gier. Pierwszą spółką z naszego portfela, która już złożyła dokument informacyjny na GPW jest Art Games Studio. W dalszej kolejności na NewConnect wybiorą się Sonka, Red Dev Studio i Drageus Games – dodaje.
Gaming Factory nie tylko finansuje spółki portfelowe z własnej kieszeni, lecz także pomaga im zorganizować finansowanie zewnętrzne oraz wspiera je w zakresie marketingu, dostępu do wydawców i know-how. Sama też inwestuje w produkcję gier, posiłkując się firmami zewnętrznymi.
Sprzedaż gier na naszym rynku rośnie w tempie kilkunastu procent rocznie, Polska jest w tej chwili na 23 miejscu jeśli chodzi o globalną sprzedaż. Głównymi rynkami dla spółek gamingowych są jednak Stany Zjednoczone, Europa Zachodnia i Chiny, w spółkach z naszej grupy sprzedaż danej gry w Polsce zazwyczaj stanowi maksymalnie 10 proc. całości – mówi Adamkiewicz
Nie widzę zagrożenia jeśli chodzi o rozwój rynku gamingowego. Oczywiście trendy się zmieniają, gracze szybko zmieniają preferencje, a konkurencja rośnie, ale struktura naszej grupy powoduje, że jesteśmy w stanie szybko dostosować się do panujących warunków. Obecnie współfinansujemy kilkanaście produkcji na PC, z których część jest już widoczna na portalu Steam w formie trailerów. Naszym celem jest wypuszczanie 5-10 gier rocznie. Od początku naszą podstawową zasadą jest dywersyfikacja zarówno jeśli chodzi o portfel inwestycyjny, jak i produkowane gry – dodaje Prezes Gaming Factory.
Nad produktami Gaming Factory pracuje obecnie ponad 50 osób, w zdecydowanej większości są to zespoły zewnętrzne.
Gaming Factory nie upublicznia prognoz finansowych, ale według planów wynik za 2019 powinien być o co najmniej 20 procent lepszy, niż w poprzednim roku. Wówczas spółka wypracowała 2,7 mln zysku netto przy przychodach 4,5 mln oraz wypłaciła niemal 1,5 mln dywidendy.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2341 gości