Big Cheese Studio zadebiutowało na Głównym Rynku GPW
- Utworzono: sobota, 08, czerwiec 2024 01:11
Akcje Big Cheese Studio S.A. zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie. Do obrotu zostało wprowadzonych łącznie 4.000.000 akcji serii A, o wartości nominalnej 0,10 zł każda oraz 135.000 PDA serii B. Big Cheese Studio S.A. jest 427. spółką notowaną na Głównym Rynku oraz 13. tegorocznym debiutem na tym rynku. W listopadzie sukcesem zakończyła się pierwsza oferta publiczna Big Cheese Studio S.A. o wartości 27,9 mln zł, z czego do Spółki trafiło ponad 4,7 mln zł.
- Z radością realizujemy jeden ze strategicznych celów oraz istotny etap rozwoju Big Cheese Studio. Jestem przekonany, że dzisiejszy debiut na GPW pozwoli nam wzmocnić naszą pozycję na rynku lokalnym, jak i zagranicznym. Wierzę też, że długoterminowo akcje naszej Spółki przyniosą inwestorom zadowalające stopy zwrotu – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio. – Korzystając z okazji, ogromne podziękowania kieruję do zespołu Big Cheese Studio, który swoją codzienną ciężką pracą przyczynił się do wzrostu naszego biznesu, dziękuję również naszym doradcom – dodaje prezes Big Cheese Studio.
W procesie upublicznienia Spółkę wspierał Dom Maklerski BOŚ SA oraz kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k.
Plany debiutu poprzedziła pierwsza oferta publiczna akcji Big Cheese Studio. W ramach IPO Spółka przydzieliła 797 264 akcji oferowanych. Cena emisyjna za jedną akcję wyniosła 35 zł. Zainteresowanie rynku przewyższyło podaż akcji Spółki, redukcja w transzy małych inwestorów wyniosła 68,68 proc. Całkowita wartość Oferty przekroczyła 27,9 mln zł, do spółki trafiło ponad 4,7 mln zł. Środki z emisji nowych akcji Big Cheese Studio przeznacza na rozwój trzech nowych projektów, w tym Pizza Empire, B17 i projekt o roboczej nazwie Projekt V.
Firmą inwestycyjną pośredniczącą w Ofercie publicznej był Dom Maklerski BOŚ.
- Cieszy nas sukces IPO, jednak nie zwalniamy tempa. Konsekwentnie realizujemy nasze założenie dotyczące produkcji i wydawania gier o najwyższej jakości, przy zachowaniu dynamicznego tempa rozwoju. Tylko w pierwszej połowie tego roku nasza firma odnotowała 5,5 mln zł zysku netto oraz 5,8 mln zł zysku EBIT – informuje Jakub Rafał, CFO w Big Cheese Studio.
Big Cheese Studio konkretyzuje rynek odbiorców skupiając się na projektowaniu gier z gatunku symulatory, Tycoon oraz manager/ekonomia. W listopadzie 2021 na rynek trafił najnowszy projekt Studia – Cooking Simulator Shelter. Projekt cieszy się 80 proc. pozytywnych ocen od użytkowników platformy Steam. Podstawowa wersja gry – Cooking Simulator – to flagowa produkcja Studia, której wolumen sprzedaży samej podstawki przekroczył już 700 tys., a wraz z dodatkami ponad 1.1m. Gra wydana w wersji na PC w 2019 r. jest aktualnie najpopularniejszą i najlepiej ocenianą grą o tematyce kulinarnej na portalu Steam. Produkcja dostępna jest także w wersji na Nintendo Switch, Xbox One i Play Station 4. W przyszłym roku tytuł pojawi się w wirtualnej odsłonie – na goglach Oculus Quest i PSVR.
– Liczę, że sprzedaż wszystkich dodatków z serii Cooking Simulatora dalej będzie utrzymywać zadowalający poziom i pozytywnie wpłynie na wyniki finansowe Spółki w kolejnych kwartałach. Jako podmiot publiczny będziemy na bieżąco informować inwestorów o naszych wynikach, wkrótce planujemy zaprezentować najnowsze wybrane dane finansowe Big Cheese Studio – dodaje Jakub Rafał.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2300 gości