OT Logistics sypnie groszem?
- Utworzono: czwartek, 24, kwiecień 2014 08:46
Zarząd giełdowego OT Logistics S.A. zamierza rekomendować wypłatę dywidendy za 2013 rok. W jakiej wysokości?
W najnowszym raporcie władze OT Logistics S.A. poinformowały, że z uwagi na stabilną sytuację finansową Spółki, jak i zapewnione finansowanie dla projektów rozwojowych i inwestycyjnych, zdecydowały się wystąpić z wnioskiem do rady nadzorczej o wypłatę dywidendy za 2013 rok. Zgodnie z propozycją zarządu, na ten cel miałoby powędrować niemal 10 mln zł, co pozwoliłoby wypłacić dokładnie 7 zł dywidendy na akcję. Pozostała część, czyli około 16 mln zł, ma zostać przeznaczona na poczet kapitału zapasowego.
Co istotne, na wczorajszym posiedzeniu, rada nadzorcza zdecydowała się na pozytywnie zaopiniowanie wniosku zarządu. Teraz pozostaje jedynie oczekiwać na ostateczną decyzję w tej sprawie, którą podejmie najbliższe walne zgromadzenie.
Przypomnijmy, że w 2013 roku OT Logistics S.A. miał jednostkowo ponad 111 mln zł przychodów, 25,9 mln zł zysku EBIT i niemal 26 mln zł zysku netto. Były to zdecydowanie lepsze rezultaty niż rok wcześniej – wtedy obroty wyniosły 82,8 mln zł, zysk operacyjny wyliczono na 21,2 mln zł, a wynik netto na 12,3 mln zł.
Z kolei w przypadku Grupy, miała ona w 2013 roku 490,4 mln zł przychodów, 43,5 mln zł zysku operacyjnego i odnotowała zarobek netto akcjonariuszy jednostki dominującej na poziomie 27,17 mln zł.
Grupa trudni się świadczeniem usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych zarówno w Polsce, Europie Środkowej i Zachodniej. OT Logistics to armator floty rzecznej niemal 300 jednostek o łącznej nośności w wysokości ponad 100 tys. ton, aczkolwiek wliczając flotę rzeczną powiązanych podmiotów jest to już niemal 800 jednostek z nośnością przekraczającą 300 tys. ton. Emitent wynajmuje również jednostki do prac związanych z wydobyciem kruszyw z dna rzek i usług hydrotechnicznych. Świadczy także usługi transportu i składowania towaru oraz przeładunku, wydobywania żwiru i piasku, najmu nieruchomości, a także transportu kolejowego.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2279 gości