ZM Henryk Kania rozszerzają współpracę z TESCO w Wielkiej Brytanii
- Utworzono: środa, 24, czerwiec 2015 17:51
Spółka ZM Henryk Kania poszerza zakres współpracy z siecią supermarketów TESCO na terenie Wysp Brytyjskich. W ramach umowy z brytyjskim gigantem rozszerzony zostanie asortyment wędlin dostępnych w tym kraju pod marką Henryk Kania. Spółka zakłada, że w ciągu najbliższych trzech lat udział sprzedaży zagranicznej w ogólnej strukturze przychodów spółki osiągnie poziom kilkunastu procent.
Wielka Brytania to atrakcyjny kierunek ekspansji zagranicznej w segmencie spożywczym. Według danych Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa roczna konsumpcja wyrobów mięsnych w tym kraju wynosi średnio 84,2 kg na osobę1. Dzięki rozszerzeniu – trwającej od 7 lat – współpracy Zakładów Mięsnych Henryk Kania z siecią hipermarketów TESCO, oferta produktowa dedykowana brytyjskim konsumentom zostanie powiększona o kolejne wyroby.
„Szeroka oferta naszych wyrobów zyskuje uznanie konsumentów dzięki doskonałej jakości, wyjątkowemu smakowi, przystępnej cenie oraz wygodnym opakowaniom. Klienci chętnie decydują się na zakup wędlin pod marką Henryk Kania, mają bowiem świadomość, że wybierają produkt pewny, przygotowany z najwyższą starannością oraz gwarantujący świeżość. Rozszerzenie współpracy z siecią hipermarketów TESCO na terenie Wielkiej Brytanii to ważny element naszej strategii biznesowej, która zakłada systematyczny wzrost przychodów z działalności eksportowej. Planujemy, że w ciągu najbliższych trzech lat udział sprzedaży zagranicznej w ogólnej strukturze przychodów spółki osiągnie poziom około 15%. Wyspy Brytyjskie wydają się być naturalnym kierunkiem rozwoju, który ma przybliżyć nas do tego celu. Przemawiają za tym także dane rynkowe. W 2013 roku przeciętny Polak spożył 35,5 kg wyrobów mięsnych. W tym roku liczba ta najprawdopodobniej wzrośnie do 39 kg2. W przypadku Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku poziom konsumpcji mięs i wędlin był ponad dwukrotnie wyższy” – komentuje Dominika Rąba, członek zarządu ZM Henryk Kania.
W 2014 roku ZM Henryk Kania osiągnęły przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41% w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i był o 108% wyższy rok do roku.
Jak wynika z najnowszych badań Instytutu Badania Opinii GfK Polonia, w pierwszym kwartale 2015 roku wędliny sprzedawane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło około 3,9 miliona gospodarstw domowych3. Oznacza to, że trafiły one do prawie 29% polskich rodzin, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego daje wzrost o 46% w kategorii wędlin ogółem. W samym segmencie wędlin paczkowanych produkty z Pszczyny trafiły do niemal 24% polskich domów, co stanowi 58% wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku.
Wzrost penetracji rynku, czyli procentu gospodarstw domowych, które zakupiły produkty konfekcjonowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro przynajmniej raz w badanym okresie, jest widoczny w każdym kluczowym segmencie wędlin paczkowanych. W pierwszym kwartale 2015 roku wskaźnik penetracji rynku dla kabanosów paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro wzrósł o 62% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W przypadku szynek paczkowanych dynamika wzrostu wyniosła 39%, a penetracja kiełbas tradycyjnych paczkowanych w badanym okresie wzrosła o 27%. Silna pozycja produktów pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro świadczy o ich wysokiej jakości, która znalazła odzwierciedlenie w wyborach klientów.
Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro czy Żabka.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2390 gości