Dobre wyniki Briju S.A. po trzech kwartałach
- Utworzono: piątek, 13, listopad 2015 15:11
Spółka Briju S.A. w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. osiągnęła 404,8 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 47,4% względem porównywalnego okresu w roku ubiegłym. Skonsolidowany zysk netto wzrósł o 74,1% r/r i wyniósł 13,9 mln zł.
Grupa BRIJU poprawiła wyniki zarówno w segmencie wyrobów jubilerskich, jak i w zakresie handlu i obróbki surowców metali szlachetnych. W segmencie surowców Grupa osiągnęła 388,8 mln zł przychodów (wzrost o 46,5% r/r) i 21,8 mln zł zysku brutto ze sprzedaży (wzrost o 39,8%), natomiast w segmencie wyrobów jubilerskich przychody wyniosły 16,0 mln zł, a zysk brutto ze sprzedaży 6,7 mln zł, co oznacza wzrost r/r o odpowiednio 76,2% i 143,8%.
- Segment surowców generuje stabilne zyski oraz przepływy pieniężne, dzięki czemu możemy konsekwentnie rozwijać segment sprzedaży detalicznej wyrobów jubilerskich. Segment ten stanowi coraz większy udział w osiąganym przez Grupę zysku brutto ze sprzedaży. Ze względu na skalę sieci, liczba nowych otwarć rzutuje na rentowność operacyjną segmentu, jednak na koniec roku chcemy poprawić wynik segmentu wyrobów jubilerskich. – powiedział Przemysław Piotrowski, Prezes BRIJU.
III kwartał był okresem intensywnych przygotowań do najważniejszego okresu sprzedażowego w branży. Własna sieć sprzedaży powiększyła się o trzy nowe sklepy i na koniec września liczyła 21 salonów. W IV kwartale zostało już otwartych 5 kolejnych salonów.
- Razem z dzisiejszymi otwarciami działa już 26 sklepów BRIJU, a do końca roku będzie ich 30. Jesteśmy dobrze przygotowani do sezonu przedświątecznych zakupów, przygotowaliśmy atrakcyjną ofertę asortymentową oraz pierwszą ogólnopolską kampanię telewizyjną BRIJU, której celem jest budowa i wzmocnienie świadomości marki BRIJU – dodał Piotrowski.
W tym roku zostały otwarte salony m.in. w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Bydgoszczy i Płocku. W przyszłym roku BRIJU zamierza kontynuować dynamiczny rozwój sieci i otworzyć podobną ilość sklepów, co w roku bieżącym. Wśród miast, w których w 2016 roku zostaną otwarte nowe salony są m.in. Kołobrzeg, Mielec, Głogów i Września.
- Obecnie pracujemy nad kolejnymi umowami, już w tym momencie mamy wynegocjowane umowy na lokalizację ok. połowy nowych sklepów. Rozwijamy się zarówno w dużych miastach, które mają większy potencjał sprzedażowy, jak i w mniejszych, gdzie koszty funkcjonowania sklepów są niższe, a ich rentowność jest szybciej osiągana – dodał Przemysław Piotrowski.
W 2015 r. BRIJU wiele uwagi poświęciło budowie rozpoznawalności marki wśród konsumentów. Na sezon przedświąteczny zaplanowano pierwszą ogólnopolska kampanię marketingową. Wcześniej, wspólnie z duetem BOHOBOCO, spółka stworzyła wyjątkową kolekcję modową biżuterii sprzedawanej pod wspólną marką w sklepach BRIJU i butikach BOHOBOCO.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2430 gości