Grupa Gino Rossi przeprowadza proces poprawy marż
- Utworzono: piątek, 04, marzec 2016 11:56
Sprzedaż spółek wchodzących w skład Grupy Gino Rossi, zarządzającej sieciami sprzedaży markowego obuwia Gino Rossi i odzieży damskiej Simple Creative Products, wyniosła w lutym 2016 łącznie 18,5 mln zł i była o 2,1% wyższa w ujęciu rok do roku.
Sprzedaż Simple CP* sięgnęła w lutym 2016 6,4 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6% r/r, a w Gino Rossi wyniosła 12,2 mln zł i była porównywalna r/r.
Marża detaliczna realizowana w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych), prowadzonych w formacie franczyzy zarządzanej i sklepie internetowym, wyniosła w Gino Rossi 44,4%, a w Simple CP 57,2%. Oznacza to wzrost odpowiednio o 4,2 p.proc. i 2,3 p.proc. r/r.
Luty to kolejny miesiąc, w którym raportujemy zapowiadaną przez nas poprawę marż. Jest to już zatem wyraźna tendencja, wynikająca z wdrażanych przez nas działań w zakresie poprawy marży wyjściowej (tzw. intake – przed rabatami), zarządzania zapasami i dywersyfikacji kanałów sprzedaży. W lutym wpływ na sprzedaż miały jeszcze wyprzedaże kolekcji jesienno-zimowych, ale już obserwowaliśmy dobre przyjęcie przez klientów kolekcji wiosenno-letnich. To dobry prognostyk na kolejne, pełnocenowe miesiące sprzedaży. Jesteśmy też zadowoleni z rozwoju marki Gino Rossi na rynku czeskim, na którym nieco ponad rok temu roku zmieniliśmy model działania – notujemy tam wyraźne wzrosty sprzedaż i marż.- mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.
Poniższe tabele prezentują poziom sprzedaży i marży na sprzedaży detalicznej realizowanej w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych):
Sprzedaż [mln zł] |
02 2016 |
02 2015 |
zmiana r./r. |
01-02 2016 |
01 - 02 2015 |
zmiana r./r. |
Gino Rossi |
12,2 |
12,1 |
0,8% |
24,8 |
24,8 |
0,1% |
Simple 1 |
6,4 |
6,1 |
4,6% |
14,1 |
13,6 |
3,9% |
Razem: |
18,5 |
18,2 |
2,1% |
38,9 |
38,4 |
1,4% |
Marża na sprzedaży detalicznej * |
02 2016 |
02 2015 |
zmiana r./r. |
01-02 2016 |
01-02 2015 |
zmiana r./r. |
Gino Rossi |
44,4% |
40,1% |
4,2 p.proc. |
43,1% |
38,9% |
4,2 p.proc. |
Simple |
57,2% |
55,0% |
2,3 p.proc. |
55,9% |
52,0% |
3,9 p.proc. |
Razem: |
50,2% |
47,1% |
3,1 p.proc. |
48,8% |
44,8% |
4,1 p.proc. |
*salony stacjonarne i internet
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2299 gości