• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Plany rozwoju Gino Rossi S. A.

Grupa Gino Rossi, zarządzająca sieciami sprzedaży markowego obuwia Gino Rossi i odzieży damskiej Simple Creative Products, przedstawiła plany rozwoju na lata 2017-2019.

Za nami faza intensywnej pracy w całej Grupie w obszarze przede wszystkim poprawy marż, wzrostu sprzedaży, optymalizacji procesów produkcyjnych, ograniczenia kosztów finansowania i dywersyfikacji kanałów sprzedaży. Naszym zdaniem zarówno w przypadku Gino Rossi, jak i Simple jest się czym pochwalić. W obu markach wyraźnie wzrosła w latach 2012-2016 marża intake i zwiększyły się przychody, na poziomie Grupy istotnie ograniczyliśmy koszty finansowania. Ponadto w obu markach znacząco zwiększyliśmy udział w sprzedaży kanału e-commerce, a w Gino Rossi również B2B. W naszej opinii postępująca dywersyfikacja kanałów sprzedaży Grupy i oparcie jej o 3 główne „filary” daje nam bardzo solidne podstawy do wzrostu w kolejnych latach. Niewątpliwie tym, co wyróżnia nas na tle innych detalistów i jest ważnym wsparciem w realizacji postawionych celów rozwoju, jest w przypadku Gino Rossi także własny sourcing produktowy oraz pełny naturalny hedging na poziomie pierwszej marży (zakupy i sprzedaż w EUR), chroniący Grupę przed nadmiernym wpływem zmian kursu tej waluty.

Ostatnie kwartały pokazały wyraźnie, w jakim kierunku zmierza rynek retailu odzieżowego na świecie i w Polsce. Wielokrotnie podkreślaliśmy, że w dzisiejszych czasach nie upatrujemy możliwości dalszego wyraźnego wzrostu w oparciu o rozwój powierzchni stacjonarnej w Polsce (gdzie posiadamy już relatywnie duże nasycenie sklepów). Obserwujemy strukturalną migrację klientów do kanału e-commerce z kanału klasycznego, co powoduje spadek wyników tego drugiego. Do tego dochodzi nam dziś konieczność coraz bardziej uważnego zarządzania zapasem, monitorowania ryzyk walutowych oraz konieczność dostosowywania oferty do szybko zmieniających się oczekiwań klientów. Mam tu na myśli zarówno oczekiwania dotyczące cen i kładzenie coraz większego nacisku na odpowiednio sprofilowane akcje promocyjne, jak i oczekiwania, co do bieżącego kształtu kolekcji. Widzimy rosnącą rolę krótkich serii oraz dodatków, które w sposób szybki i przy relatywnie niewielkich nakładach finansowych nadają wyglądowi pożądanego przez klienta charakteru.

Naszą odpowiedzią na te trendy jest wielokanałowa strategia rozwoju, zakładająca wzrost sprzedaży i rentowności w obu markach w oparciu o: dalszy dynamiczny rozwój kanału e-commerce w ścisłej integracji z kanałem tradycyjnym zgodnie z globalnymi trendami ROPO (research online, purchase offline) i odwróconego ROPO, projektowanie krótszych kolekcji i dalsze wzbogacanie oferty akcesoriów, selektywne akcje promocyjne, dywersyfikację zagraniczną m.in. poprzez współpracę z tzw. klubami sprzedażowymi, a także rozwijanie współpracy B2B, m.in. w obszarze projektowania i produkcji kolekcji na zlecenie (w tym np. sportowych).

Ponadto, szczególnie w przypadku Gino Rossi, gdzie naszą silną stroną w dynamicznie zmieniającym się świecie jest własny sourcing produktowy, pozwalający na dużą elastyczność, postawimy na budowę wyrazistego wizerunku marki. Zamierzamy rozwijać sprzedaż w oparciu o produkty własne w trzech liniach – biznesowej, casualowej i sportowej – a także tworzyć wyżej wspomniane kolekcje we współpracy z uznanymi projektantami oraz dać klientom możliwość zakupu unikalnych produktów spersonalizowanych. Pod tym kątem planujemy zwiększenie własnych mocy produkcyjnych i ograniczanie wytwarzania w kooperacji oraz dalszą poprawę elastyczności procesu produkcji. W kanale stacjonarnym w obu markach stawiamy na selektywne otwarcia, powiększanie salonów i dalsze optymalizacje kosztowe – w dłuższym terminie nie wykluczamy również zamknięć kilku salonów w każdej z marek. Wreszcie – planujemy dokończyć pełne wdrożenie omnichannel integrującego kanał stacjonarny i internetowy, by móc optymalnie wykorzystywać wszystkie jego możliwości. Oczekujemy efektów w postaci rosnącej lojalności klientów, która przełoży się na wzrost konwersji.

Wierzymy, że skuteczna realizacja tych działań przyczyni się do dalszego wzrostu przychodów i rentowności Grupy, wzrostu świadomości marek, poprawy operacyjnego cash flow oraz ograniczenia zadłużenia, a w konsekwencji doprowadzi do wzrostu wartości Grupy Gino Rossi. - mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

W związku z wdrożeniem i realizacją powyższych działań, Zarząd Gino Rossi S.A. stawia sobie następujące cele strategiczne:

- CAGR sprzedaży 2016-2019: 6-10%,

- sprowadzenie wskaźnika dług netto/EBITDA do wartości <2 w 2019, poprawa CF operacyjnego

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze