Briju podsumowuje 2016r.
- Utworzono: środa, 08, marzec 2017 17:08
W 2016 r. Grupa BRIJU osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe – przychody ze sprzedaży wyniosły 684 mln zł i były o 20,6% wyższe niż w 2015 r. Zysk EBITDA wzrósł o 30,8% r/r do poziomu 27,2 mln zł, a zysk netto, po wzroście o 25,3% r/r, wyniósł 22,3 mln zł. Spółka podpisała też list intencyjny z zagranicznym partnerem dot. współpracy w segmencie surowcowym.
W segmencie wyrobów jubilerskich przychody wyniosły 46,7 mln zł, co oznacza wzrost o 75,4% r/r, a zysk operacyjny wyniósł 1,7 mln zł, wobec straty 1,1 mln zł w 2015 r. W segmencie surowców Grupa osiągnęła 637,1 mln zł przychodów i 23,7 mln zł zysku operacyjnego. Oznacza to wzrosty o odpowiednio 17,9% oraz 14,8% wobec ubiegłego roku.
- „W ujęciu rocznym osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe, co jest zasługą obu segmentów działalności. Szczególnie cieszy wzrost segmentu jubilerskiego, który osiągnął bardzo dobre wyniki w najważniejszym okresie w roku, co jest efektem rozwoju sieci sprzedaży oraz umocnienia marki BRIJU.” – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU.
W samym IV kwartale skonsolidowane przychody BRIJU osiągnęły wartość 126 mln zł, zysk EBITDA 4,6 mln zł, a zysk netto 3,2 mln zł. Wynik za IV kwartał jest gorszy względem ubiegłego roku, co jest skutkiem zmiany sytuacji rynkowej i przygotowywanej zmiany modelu działalności w segmencie surowców. Grupa ograniczyła obroty z krajowymi dostawcami metali szlachetnych i podjęła działania zmierzające do pozyskania zagranicznego kontrahenta. Dzięki tym działaniom w dniu 6 marca br. udało się podpisać list intencyjny z zagranicznym partnerem i począwszy od II kwartału br. segment ten powinien wrócić na ścieżkę wzrostów.
- „Ograniczenie wolumenów i obrotów w segmencie surowców to zdarzenie jednorazowe, związane z poszukiwaniem partnera zagranicznego i ograniczeniem transakcji z podmiotami krajowymi. Podpisanie listu intencyjnego to pierwszy krok do powrotu wolumenów obrotu do wcześniejszej wysokości.” – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU.
Segment wyrobów jubilerskich zanotował rekordowe wyniki zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rocznym. W samym IV kwartale BRIJU osiągnęło 17,7 mln zł przychodów ze sprzedaży wyrobów jubilerskich oraz 1,4 mln zł zysku operacyjnego.
Wzrost przychodów w segmencie jubilerskim to efekt zarówno rozwoju sieci, jak i zwiększania sprzedaży przez istniejące salony. Wzrost sprzedaży porównywalnej w salonach własnych wyniósł w IV kwartale 19,1% r/r. Było to możliwe dzięki umocnieniu marki BRIJU – zarówno pod względem rozpoznawalności, jak i lojalności klientów. Na koniec 2016 r. BRIJU posiadało 45 salonów pod własną marką, co oznacza wzrost sieci o 15 lokalizacji w całym roku.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2461 gości