• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Harper Hygienics S.A. – podsumowanie 2016 roku

Harper Hygienics S.A. zanotował w 2016 roku 202,9 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 2% w ujęciu rok do roku. EBITDA wyniosła 11,4 mln zł wobec 14,9 mln zł w 2015 r. Grupa zakończyła rok stratą netto wysokości 5 mln zł wobec1,4 mln zł straty netto rok wcześniej. Wyniki te uwzględniają wypłacone przez KUKE odszkodowanie za przeterminowane należności od byłego dystrybutora na rynek ukraiński w wysokości 2,5 mln zł pomniejszone o koszty prawne dot. tej kwestii w wysokości 250 tys. zł. W samym 4Q 2016 roku Harper zanotował 48,2 mln zł przychodów, 1,3 mln zł EBITDA i 2,6 mln zł straty netto.

Wyniki finansowe Harpera za 2016 rok są odzwierciedleniem wymagającej dla dostawców sytuacji na rynku handlu detalicznego w Polsce oraz dotychczas niewielkich jeszcze efektów komercjalizacji włókniny Arvell na rynkach zagranicznych. W końcówce roku, zgodnie z naszymi przewidywaniami, dodatkowo pogłębiła się presja cenowa w kanale dyskontowym w kategorii chusteczek dziecięcych – stąd spadek sprzedaży Grupy w samym czwartym kwartale o 13% w ujęciu rok do roku. Niższa sprzedaż produktów pod markami własnymi sieci jest w dużej mierze kompensowana pozytywną dynamiką sprzedaży produktów brandowych Grupy. Szczególnie wysoka, 25% dynamika rok do roku, widoczna była w czwartym kwartale 2016 w segmencie włókninowych wyrobów pod markami Grupy.

W efekcie na koniec 2016 roku Harper utrzymał pozycję rynkowego lidera w Polsce we wszystkich kluczowych kategoriach produktowych poza wspomnianą kategorią chusteczek dziecięcych. Warto odnotować również pozytywne efekty prac nad pozyskiwaniem nowych kontraktów na rynkach zagranicznych. Grupa podpisała nowe kontrakty m.in. w krajach skandynawskich i umocniła pozycję na rynkach Bliskiego Wschodu. Prowadzimy także zaawansowane negocjacje szeregu kontraktów w Europie Zachodniej. Udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem wyniósł w 2016 roku blisko 37% wobec 33,5% w roku 2015 - mówi Robert Neymann, Prezes Harper Hygienics S.A.

Na wyniki finansowe Harpera w całym 2016 roku wpłynęły – poza wspomnianą wyżej presją cenową – m.in. wyższe koszty płac pracowników produkcyjnych i zaobserwowany
w czwartym kwartale 2016 wzrost cen jednego z kluczowych surowców - wyczesów bawełnianych. Do tego dodać należy pełne koszty inwestycji Arvell, ponoszone w 2016 od momentu pełnego odbioru technicznego, a także koszty jednorazowe związane m.in. z odprawami dla pracowników wypłaconymi w ramach programu redukcji zatrudnienia. Jednocześnie w minionym roku poprawiła się efektywność obsługi magazynowej i wsparcia sprzedaży. W celu dalszej poprawy konkurencyjności produktów podjęliśmy się realizacji kilku procesów w obszarze produkcyjno-logistycznym. Po przeniesieniu w lutym 2017 do nowego centrum magazynowo-produkcyjnego produkcji plastikowych elementów do wyrobów patyczków i centrum dystrybucyjnego spodziewane jest obniżenie kosztów przewozów magazynowych. Oczekujemy też poprawy kosztów produkcji w efekcie wdrożenia projektów rozpoczętych w 2016 roku - mówi Robert Neymann.

Podsumowując - miniony rok był dla nas nie tylko rokiem intensywnych działań w obszarach czysto biznesowych i operacyjnych, ale także strategicznych. Rozpoczęliśmy prace nad trzema równorzędnymi scenariuszami rozwoju: pozyskaniem dla Spółki inwestora strategicznego, pozyskaniem inwestora branżowego do rozwoju technologii Arvell i podwyższeniem kapitału w drodze emisji akcji z prawem poboru. Wszystkie trzy projekty są obecnie w toku, a naszą intencją jest finalnie realizacja tego z procesów, który okaże się optymalny z punktu widzenia rozwoju Spółki i interesów Akcjonariuszy – dodaje Robert Neymann.

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze