ZUE przebuduje fragment trasy z Warszawy do Kutna
- Utworzono: wtorek, 22, sierpień 2017 11:36
Spółka ZUE S.A. podpisała ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A umowę na zaprojektowanie i realizację robót budowlanych dla projektu POIiŚ 5.1-16 „Poprawa przepustowości Linii Kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno, Etap I: prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – Granica LCS Łowicz”. Wartość umowy wynosi 79,8 mln zł netto (98,2 mln zł brutto). Termin realizacji zadania to 33 miesiące od dnia rozpoczęcia prac.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych linii kolejowej nr 3 na odcinku Warszawa – Granica LCS Łowicz, które obejmuje m.in. wykonanie robót branży konstrukcyjnej, inżynieryjnej, budowalnej, torowej, elektrycznej, teletechnicznej i geologicznej. Prace te mają na celu m.in. poprawę przepustowości linii oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Roboty na podwarszawskim odcinku linii kolejowej E20 będą odbywać się na linii nr 3 i 507 na stacji Ożarów Mazowiecki, na szlaku Ożarów Mazowiecki – Gołąbki oraz na posterunku odgałęźnym Warszawa Gołąbki. Będą polegać m.in. na przebudowie układu torowego, blokady liniowej, sieci trakcyjnej, zabudowie nowych urządzeń srk (wraz z budową nowego budynku nastawni), wymianie rozjazdów, przebudowie peronów oraz budowie przejścia podziemnego.
W ramach prac na międzynarodowej linii kolejowej E20, ZUE SA w konsorcjum modernizuje także odcinek Żychlin – Barłogi (LCS Kutno), który jest częścią drugiego Paneuropejskiego Korytarza Transportowego. Polski odcinek tego ciągu komunikacyjnego liczy 700 km i przebiega przez obszar Wielkopolski, Mazowsza i Podlasia.
Realizacja kolejnego projektu na linii kolejowej E20 to następna ważna umowa z PKP PLK w segmencie infrastruktury kolejowej, w której pozycja Grupy ZUE jest bardzo silna. Linia kolejowa E20, której elementem jest podwarszawska magistrala, a także obszar LCS Kutno i odcinek Żychlin – Barłogi, to ważna część korytarza transportowego Zachód-Wschód, łączącego kraje Unii Europejskiej z Europą Wschodnią i Azją. Modernizacja odcinka Warszawa – Granica LCS Łowicz, której celem jest zwiększenie przepustowości linii, to kolejne tego typu zamówienie, które wykonujemy. Jako Grupa ZUE jesteśmy doskonale przygotowani zarówno pod względem potencjału kadrowego, jak i sprzętowego do realizacji tego projektu – powiedział Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2354 gości