• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Orbis publikuje wyniki za 3kw 2018r.

Orbis zaprezentował wyniki finansowe oraz podsumował działania Grupy w minionych trzech kwartałach 2018r.

„Orbis wykorzystał dobre warunki makroekonomiczne panujące na większości głównych rynków w okresie 9 miesięcy 2018 r. Wskaźnik RevPAR w ujęciu porównywalnym (like-for-like) w regionie Europy Wschodniej wzrósł o 3%. Było to spowodowane głównie wzrostem średniej ceny, dzięki, czemu Grupa odnotowała +3,2% wzrost przychodów ogółem (do poziomu 1 079,4 mln zł), pomimo wysokiej bazy porównawczej z rekordowo dobrymi wynikami z roku 2017.” – Powiedział Gilles Clavie, Prezes i Dyrektor Generalny Orbis S.A.

Branża turystyczna kontynuuje pozytywną dynamikę: wysoki wzrost ruchu turystycznego w regionie, wzrost wydatków na podróże oraz pojawienie się nowych graczy na rynku. Rosnący popyt zachęcił sieci hotelowe do zwiększenia swojego udziału w rynku hotelarskim, w tym także w strategicznych dla Orbisu miastach. Wzrost liczby nowych obiektów jest szczególnie widoczny w Warszawie, Trójmieście i w Bukareszcie. W powiązaniu z rosnącymi kosztami zatrudnienia czynnik ten odegrał wymierny wpływ na wyniki spółki. Niezależnie od powyższych okoliczności EBITDA operacyjna osiągnęła poziom 357,9 mln zł, co stanowi wzrost o 2,7% w ujęciu porównywalnym z rokiem ubiegłym, a marża EBITDA wyniosła 33,2%. Na podstawie tych wyników oraz uwzględniając perspektywy na najbliższe miesiące, Orbis potwierdza swoją całoroczną prognozę wskaźnika EBITDA operacyjna w przedziale 465 - 480 mln zł.

Spółka nie zwalnia tempa realizacji swoich ambitnych celów rozwoju sieci. W okresie pierwszych 3 kwartałów roku Grupa wciąż powiększała portfolio podpisując 15 nowych umów na hotele w formule asset light (co oznacza ponad 1 800 nowych pokoi hotelowych). Nowe hotele znajdą się w prawie całym regionie działalności spółki, poczynając od Polski, Czech, Węgier, Rumunii, przez Litwę, Bułgarię, Bośnię i Hercegowinę, aż po lokalizację w nowym kraju w sieci - Chorwację. Ponadto na podstawie wcześniej podpisanych umów, w 2018 roku Orbis otworzył łącznie 7 nowych hoteli działających według różnych modeli biznesowych (franczyza, umowy zarządzania, własne hotele), zwiększając potencjał o ponad 800 nowych pokoi, w tym o 164 pokoje we własnym hotelu ibis w Wilnie, otwartym w sierpniu. Zważywszy na nową strukturę coraz bardziej zrównoważonej sieci hoteli oraz na szybki rozwój portfolio hoteli działających według modelu asset light, Orbis w coraz większym stopniu koncentruje się na zadowoleniu swoich partnerów biznesowych. W tym kontekście spółka wdrożyła nowy projekt, mający na celu zacieśnienie współpracy, poszerzenie oferty i personalizację usług, mającą na celu wzmocnienie relacji oraz ewentualnie realizację nowych projektów asset light z inwestorami. Spółka wierzy w wygenerowanie dodatkowego źródła przychodu z tego tytułu.

Niezależnie od organicznego rozwoju sieci, w trzecim kwartale roku Orbis sfinalizował również przejęcie hotelu Mercure Bucharest Unirii oraz nabył grunt w Krakowie, na którym zbudowany zostanie kolejny hotel w centrum miasta. Mając na uwadze jak najlepsze wykorzystanie aktywów, spółka wkrótce przeniesie swoją siedzibę z ulicy Brackiej do innej lokalizacji, a obecnie zajmowany własny budynek biurowy zostanie przekształcony w nowy, położony w centrum Warszawy hotel lifestylowy.

 

„Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji naszej strategii w kluczowych obszarach: osiągane wyniki (Performance), rozwój sieci hoteli (Portfolio) i pracownicy (People). Stale kładziemy nacisk na zrównoważony wzrost przychodów i dyscyplinę finansową. Nasze perspektywy rozwojowe są bezpieczne dzięki 47 planowanym projektom hotelowym (ponad 6 300 pokoi), co zapewni dalszy wzrost w nadchodzących kwartałach i latach. Jestem przekonany, że korzystając z naszej bardzo dobrej sytuacji finansowej będziemy mogli się dalej rozwijać także dzięki połączeniom i przejęciom innych hoteli. Wszystkie te czynniki dowodzą, że Orbis jest na drodze do dalszego wzmocnienia silnej pozycji w regionie.– Podsumował Gilles Clavie.

 

Grupa Hotelowa Orbis

9M 2018

9M 2017

zmiana

Frekwencja w %

73,8%

75,0%

-1,2 p.p.

Średnia cena za pokój (ARR) bez VAT w zł

260,5

249,3

4,5%

Przychód na 1 dostępny pokój (RevPAR) w zł

192,4

186,8

3,0%

Finansowe m PLN

 

 

 

Przychody netto ze sprzedaży like-for-like

1 079,4

1 046,4

3,2%

EBITDAR

400,3

416,2

-3,8%

EBITDA operacyjna like-for-like

357,9

348,4

2,7%

Zysk przed opodatkowaniem

348,4

231,8

50,3%

 

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze