Gremi Media wchłania Wydawnictwo Przekrój
- Utworzono: czwartek, 12, grudzień 2013 08:26
Jak zapewne wielu z nas pamięta, na początku października znany tygodnik "Przekrój" został sprzedany fotografowi Tomaszowi Niewiadomskiemu (za 7 mln zł). Sprzedającym było Wydawnictwo Przekrój sp. z o.o., w istocie kontrolowane przez spółkę Gremi Media, należącą do znanego biznesmena Grzegorza Hajdarowicza.
Nie było wówczas do końca jasne, co stanie się z samym Wydawnictwem Przekrój. Pod koniec października okazało się jednak, że zamiarem Gremi Media jest całkowite wchłonięcie Wydawnictwa Przekrój, tj. przeniesienie na Gremi Media całego jego majątku. Taką decyzję umotywowano korzyściami wynikającymi z efektywnego wykorzystania potencjału obu spółek po połączeniu, obniżenia kosztów działalności i bardziej racjonalnych przepływów finansowych. Istotne tu jest, że Gremi Media to właściciel 100 proc. udziałów w Wydawnictwie.
10 grudnia doszło do zmiany nazwy Wydawnictwa Przekrój na Gremi Sukces sp. z o.o., a wczoraj zarząd Gremi Media przedstawił swoje stanowisko w kwestii planowanego połączenia. Jest ono rzecz jasna pozytywne: akcjonariuszom rekomenduje się wsparcie tej koncepcji. Odpowiednie głosowanie odbędzie się 16 grudnia podczas NWZ. Przypomnijmy jeszcze, że Gremi Media była właścicielem Wydawnictwa niezbyt długo, bo dopiero od 6 września bieżącego roku. Wcześniej udziały należały do spółki Edipresse Poland, Gremi Media kupiła je za 3.180.008,70 zł.
Akcje Gremi Media na GPW pod koniec marca roku ubiegłego chwilami kosztowały nawet 3,59 zł. Później rozpoczął się długotrwały trend spadkowy, w wyniku którego cena dotarła w okolice 2 zł. Ściślej rzecz ujmując, testowanie tego wsparcia trwa (z przerwami) już od tegorocznych wakacji, na razie jednak stronie podażowej nie udało się go przebić.
Kamil Kiermacz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2409 gości