Kino Polska ma apetyt na TV Okazje
- Utworzono: poniedziałek, 08, wrzesień 2014 09:50
W swym dzisiejszym komunikacie Kino Polska TV S.A. poinformowała o planie przejęcia 80 proc. udziałów w przedsiębiorstwie zajmującym się m.in. sprzedażą produktów teleshoppingowych.
Jak podano, rada nadzorcza Spółki udzieliła zgody na zakup przez Emitenta do 80 proc. udziałów w TV Okaze Sp. z o.o. Łączna cena transakcji ma nie być zbyt wielka, ponieważ ma sięgnąć niecałych 60 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że nadzór Emitenta zgodził się także na udzielenie TV Okazje pożyczki w kwocie 250 tys. euro, a kwota ta miałaby zostać przeznaczona na rozwój działalności tego podmiotu.
Zarząd ocenia, że inwestycja ta bezie miała pozytywny wpływ na poziome wygenerowanego EBITDA już w 2015 roku. Wskażmy, że TV Okazje to firma, która jak podano, debiutuje na rynku mediów i zajmuje się sprzedażą produktów teleshoppingowych za pośrednictwem telewizji, rynków e-commerce oraz sieci detalicznych.
Kino Polska to grupa medialna, która trudni się przede wszystkim nadawaniem kanałów telewizyjnych, produkcją filmową, a także dystrybucją i działalnością wydawniczą. W pierwszym półroczu tego roku Grupa zanotowała obrót na poziomie 48,6 mln zł, co oznacza, że był on niższy o około 12 proc. r/r. Pomimo tego, udało się znacznie poprawić rezultaty. Zarobek na poziomie operacyjnym wzrósł bowiem z 10,8 do 44 mln zł, a zysk netto akcjonariuszy jednostki głównej z 10 do 42,4 mln zł. Spory wpływ na wyniki miało jednak zbycie akcji notowanej na NewConnect Stopklatki S.A., co wygenerowało zysk w kwocie 36,5 mln zł.
W ostatnim czasie papiery Emitenta są jednak poddawane sporej przecenie. Tylko w przeciągu ostatnich sześciu miesięcy ich kurs obniżył się o 44,8 proc. Obecnie za jeden walor trzeba zapłacić 11,65 zł. To i tak około 23 proc. wyższy poziom niż ten, z jakim Spółka debiutowała na GPW.
Jacek Jarosz
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 5790 gości