Spadają przychody Agory
- Utworzono: piątek, 22, luty 2013 09:15
Grupa Agora opublikowała dziś wyniki za czwarty kwartał 2012 roku. Czy inwestorzy mają powody do niepokoju?
309,6 mln zł – to rezultat osiągniętych skonsolidowanych przychodów przez Grupę Agora w czwartym kwartale 2012 roku. Oznacza to niemal 8 proc. spadek w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Jak wynika z raportu, największy wypływ na ten czynnik miała niższa sprzedaż „Gazety Wyborczej” oraz wydawnictw publikowanych w ramach pionu. O niemal 11,5 proc. mniejsze okazały się również przychody z tytułu sprzedaży usług reklamowych, co wynikało przede wszystkim z ograniczenia wydatków w prasie. Niższa o 4,4 proc. okazała się także frekwencja w kinach sieci Helios. To jednak, jak mówił na telekonferencji poświęconej wynikom za czwarty kwartał, członek zarządu Grzegorz Kossakowski, wynikało z organizowania przez Polskę i Ukrainę Euro2012. Zanotowano wtedy we wszystkich kinach jeden z najniższych poziomów wydatków na bilety w ostatnich latach. Wzrostowy trend wykazały jedynie przychody z tytułu „pozostałej sprzedaży”, a więc głównie ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym.
Przyjrzyjmy się również danym za cały rok. Okazuje się, że od stycznia do grudnia 2012 roku przychody Grupy zmalały o 7,8 proc. (a więc dokładnie o tyle samo, co wyniki kwartalne). Finalnie roczne skonsolidowane przychody Agory wyniosły 1,139 mln zł, podczas gdy rok wcześniej były one o 96 mln wyższe.
Zarówno w ostatnich trzech miesiącach 2012, jak i w całym minionym roku EBIT znajdował się poniżej zera, przyjmując wartość odpowiednio -3,1 i -13,1 mln zł. Ostatecznie w 2012 roku Grupa straciła 8,1 mln zł, chociaż czwarty trymestr zamknął się minimalnym zyskiem na poziomie 600 tys. zł (jeszcze w 2011 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 43,8 mln zł). Na akcjonariuszy jednostki dominującej przypadło jednak 0,1 mln zł straty netto, a w całym roku 9 mln zł ujemnego wyniku netto.
Podmiot opublikował również wyniki po eliminacji kosztów zwolnień grupowych (w Agorze S.A. i Agorze Poligrafii Sp. z o.o.) oraz zdarzeń jednorazowych. W tym ujęciu 2012 rok zamknięto z wynikiem 13 mln zł zysku netto (co jednak wciąż stanowi 75 proc. spadek w relacji r/r), a czwarty kwartał z kwotą 14,2 dodatniego wyniku netto.
W 2013 roku Agora zamierza m.in. przyśpieszyć transformację cyfrową mediów Spółki i zwiększyć zakres cyfrowych treści udostępnianych odpłatnie. Kluczowe ma okazać się również utrzymanie dyscypliny finansowej. Jeśli zaś chodzi o najbardziej tradycyjną usługę Agory, czyli redagowanie papierowych wydań gazet jej podległych, to jak mówi Kossakowski, Spółka wciąż bardzo ambicjonalnie podchodzi do tej kwestii. Twierdzi, że w 2013 roku ten segment osiągnie dobre rezultaty (pomimo spadku wpływów z reklam od kilkunastu do nawet 25 proc. w przypadków dzienników) bez względu na bardzo dużą konkurencję na polskim rynku.
Agora S.A. powstała w 1989 roku, a na Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutowała 10 lat później (w 1999 roku). Do grupy kapitałowej należą m.in. firmy reklamy zewnętrznej AMS i radiostacje. Agora jest także operatorem sieci kin Helios i wydawcą „Gazety Wyborczej”.
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2601 gości