Stratny kwartał w TVN
- Utworzono: środa, 08, maj 2013 07:59
Wartość polskiego rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale roku 2013 najprawdopodobniej spadła o ok. 8,9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem roku 2012. Taką informację napotkać możemy w skonsolidowanym raporcie okresowym Grupy TVN za styczeń, luty i marzec. Jak w badanym okresie poradziło sobie to przedsiębiorstwo?
O ile rok wcześniej skonsolidowane przychody z analogicznego okresu wyniosły 364,86 mln zł, o tyle teraz było to 343,15 mln zł, tj. 94 proc. poprzedniej kwoty. Warto jednak zauważyć, że zysk operacyjny Grupy wzrósł z 72,1 mln zł do 76,6 mln zł. Ostatecznie jednak kwartał zakończył się stratą netto opiewającą na 43,82 mln zł (jeśli chodzi o tę część, która przypada na akcjonariuszy podmiotu dominującego, tj. spółki TVN S.A.). Jest to istotne choćby z tego względu, że w pierwszym kwartale roku 2012 Grupa zarobiła na czysto 184,93 mln zł.
Swój udział w rynku reklamy telewizyjnej w badanym okresie władze TVN oceniają na 34,8 proc. (rok temu miało być to 34,2 proc.). W marcu zarząd, jak pamiętamy, postanowił zarekomendować akcjonariuszom wypłatę dywidendy za rok 2012. Ostatecznie ("w związku z przesunięciem terminu refinansowania zadłużenia Spółki") zdecydowano się "zarekomendować dywidendę w wysokości 0,64 zł na akcję wypłaconą w ratach w dniu 8 maja 2013 r. w wysokości 0,29 zł na akcję oraz w dniu 5 listopada 2013 r. w wysokości 0,35 zł na akcję".
Adam Witczak
(fot. Grupa TVN / Bartosz Krupa)
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2621 gości