Jak zarabia Kino Polska?
- Utworzono: piątek, 10, maj 2013 12:01
Styczeń, luty i marzec roku 2013 były dla grupy kapitałowej zarządzanej przez Kino Polska S.A. okresem lepszym niż pierwsze trzy miesiące roku ubiegłego. Oczywiście wówczas Grupa także wypracowała zyski i prezentowała dobre poziomy rentowności (zarówno operacyjnej, jak i netto), ale teraz odnotowano wyższe kwoty i lepsze proporcje zysków do przychodów.
Zacznijmy od tego, że skonsolidowane przychody z trzech miesięcy wyniosły prawie 26,274 mln zł. Suma ta stanowi równowartość 113,73 proc. przychodów z kwartału rozpoczynającego rok 2012. Zysk operacyjny Grupy wzrósł z 3,538 mln zł do 4,561 mln zł, a to oznacza wzrost odpowiedniej rentowności z 15,31 proc. do 17,36 proc. Wynik netto, osiągnięty w badanym okresie, to 4,294 mln zł (wobec 2,813 mln zł rok wcześniej). Tym samym rentowność netto zwiększyła się z 12,18 proc. do 16,34 proc.
W porównaniu z końcem marca 2012 znacznie obniżyła się suma posiadanych środków pieniężnych (z 13,29 mln zł do 4,05 mln zł), ale trzeba mieć na uwadze choćby to, że Kino Polska wypłaciła akcjonariuszom (28 lutego) ponad 6,91 mln zł zaliczki na poczet dywidendy (tj. 0,50 zł brutto na akcję).
Przy 63,207 mln zł kapitału własnego (skonsolidowanego) Grupa notowała pod koniec marca 2013 roku zobowiązania długoterminowe na poziomie raptem 770 tys. zł, a do tego krótkoterminowe w kwocie 11,47 mln zł, zadłużenie nie jest więc groźne.
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna, która wywodzi się z powstałej w 2003 roku firmy Kino Polska Sp. z o.o. W 2007 roku większościowym udziałowcem Kino Polska TV Sp. z o.o. stała się SPI International Polska Sp. z o.o. Rok później firma ta stała się jedynym właścicielem przedsiębiorstwa, natomiast w roku 2010 Kino Polska TV Sp. z o.o. została przekształcona w spółkę akcyjną. Poniżej prezentujemy listę spółek, które wchodzą w skład grupy kapitałowej:
(źródło: raport okresowy Emitenta)
W badanym okresie, jak czytamy w raporcie, znacznie zwiększyła się średnia oglądalność Telewizji Kino Polska (w stosunku rocznym). Wzrosły zatem i przychody reklamowe Grupy. Zarząd podjął w pierwszym kwartale także decyzję "o zmianie formuły wyświetlania reklam na antenach produkowanych i dystrybuowanych przez Spółkę kanałów - Telewizji Kino Polska oraz FilmBox Basic". Chodzi o "skrócenie i zwiększenie częstotliwości pojedynczych breaków reklamowych poprzez ich emisję w trakcie wybranych audycji telewizyjnych". Część przychodów z tego źródła ma być przeznaczona na "cyfrową rekonstrukcję dzieł polskiej kinematografii".
B. Garga
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2527 gości